Matematica…


A venit acum randul matematicii sa intre in gandul meu si sa va impartasesc si voua din ideile mele, care s-ar parea banale pentru mine, iar pentru altii s-ar parea sa fie al naibii de ciudate.

Deci profa de mate… in viziunile mele de… elev este cam varza. In timpul orelor da foarte des exemple tampite care nu prea au nici o legatura cu ceea ce doreste ea sa explice, de multe ori exemple care ar trebui sa ne faca pe noi elevii sa intelegem ceea ce explica, dar mai tare ne pune pe ganduri si ne „baga in ceata”.

Ca sa nu imi spuneti ca delirez va voi da un exemplu banal, exemplu in care profa incearca sa il motiveze pe elevul de serviciu sa stearga tabla cat mai bine, fara a lasa vreo urma, astfel daca elevul de serviciu lasa vreo urma profa ii spune: „Tu daca mananci ciocolata nu te stergi pe gura daca te-ai murdarit?”. Probabil v-ati dat si voi seama despre tot ceea ce incerc eu sa explic aici, dar alta chestie enervanta la profa mea este ca daca vreunul dintre noi intarzie la clasa sau daca intra imediat dupa ea in clasa, il da afara fara vreo explicatie care ar putea sa justifice aceasta fapta, pur si simplu deschide usa si spune: „Te invit sa iesi afara.” si astfel elevul iese afara si daca profa este bine dispusa il cheama in clasa, daca nu isi ia morala daca il gaseste profa la sfarsitul orei si mai ia si absent.

Un alt exemplu de azi care are legatura cu ora de matematica: astazi vorbeam despre functiile de gradul al doilea si pe acolo de delta , x1 si x2. Ora trecuta facusem un exemplu unde calculasem x1 si x2, in fine nu va intereseaza mai multe detalii, trec direct la exemplu. Un coleg ii spune valorile si profa scrie, colegul spune: „La mine in caiet x1=3 si x2=5, nu este ca la tabla, acolo e x1 inversat cu x2”, la care profa ii raspune: „Daca mama are doi copii si unuia ii pune numele Mihai, iar celuilalt Costel ce conteaza, ce importanta are?”. Spuneti-va si voi parerea in legatura cu asta, dar mie mi se pare un exemplu tampit rau…

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

