Din ciclul „numa-n România-i posibil”


Ieri scriam de nişte deplasaţi ce ne conduc, dar nu am adus aminte de o fază care am păţit-o ieri deoarece parcă nu aveam chef, parcă nu găseam legătura dintre deplasaţii ce ne conduc şi faza respectivă.

Povestea începe într-un autobuz când mă îndreptam spre o destinaţie, mai exact spre sediul Crucii Roşii Bacău unde ne pusesem în gând, noi voluntarii să ne întâlnim să mai discutăm despre diverse activităţi şi probleme. Dau să urc în autobuz şi lângă mine o doamnă care avea în jur de 40-45 de ani când deodată să calc pe prima treaptă şi uşa se închide, norocul meu a fost că în momentul respectiv ceva m-a tras în spate, nu ştiu ce, probabil vreun instinct, deşi unii ar spune că oamenii nu sunt instinctuali, ci doar oamenii au instincte şi că instinctele ar denota lipsa raţiunii. Nu vă faceţi griji pentru că asta nu este nimic, continuarea este mai groaznică; doamna urcă în autobuz şi din acea persoană liniştită care părea devine parcă posedată de un demon şi începe să urle la şofer, şi urla: „Domnule nu ţi-e ruşine sunt în vârstă???”, şoferl îi replica pe acelaşi ton: „Lasă-mă în pace nu mă….”, toată această ceartă durând cam 20 de minute până i-a sunat telefonul şoferului şi am avut în sfârşit linişte după acele momente în care spuneam că la prima staţie cobor şi îmi continui drumul pe jos, dar m-am calmat şi am avut răbdare şi am coborât unde îmi propusesem.

Tot ce este mai groaznic în toată această întâmplare este ceea ce se poate întâmpla într-un spaţiu public din România, chiar în legătură cu asta mi-am adus aminte de un tânăr masterand din Bacău ce a fost împuşcat în Grecia. Vestea a venit pe neaşteptate asupra familiei care îşi credea fiul în siguranţă la studii. De acum să vă spun sincer mă aştept să fiu luat la bătaie din nimic, mergând pe stradă liniştit… Dar voi vedea..

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

