Istoria. Punctul meu de vedere în ceea ce priveşte istoria.


Poate aţi văzut că în ultimul timp am abordat teme diverse, de fapt am văzut deoarece statisticile spun că nu m-a vizitat nimeni, oricum asta nu contează, voi ajunge şi eu să fiu citit de cineva, să trec direct la subiect: istoria. Îmi pun în plan ca în acest articol să abordez istoria, în general, şi spre exemplu voi da revoluţia din ’89 din România.

Istoria este o ştiinţă, nu este exactă, se raportează la ani şi evenimente. Ceea ce doresc eu să vă atragă atenţia este că adevărul logic niciodată nu corespunde cu adevărul istoric. Istoria este făcută ca mărturie a existenţei în lume a oamenilor, fiind scrisă de oameni obiectivi, scrisă la perioade îndepăratate de evenimentul consemnat.

Cum am scris în prima parte, voi da ca exemplu evenimentul desfăşurat în România în anul 1989, mai exact revoluţia. Nimeni nu poate consemna ce s-a întâmplat cu exactitate în perioada respectivă, nu am trăit în vremea respectivă, dar mi-am întrebat părinţii, apropiaţii şi chiar dirigintele care este profesor de română, o persoană pe care eu o consider foarte importantă şi este foarte exact în tot ceea ce spune, dar ciudat, de această dată nici el nu mi-a putut răspunde la întrebare, de fapt au fost o serie de întrebări cu privire la cele întâmplate, dar la multe întrebări a ezitat să răspundă. Nu ştiu cine a ieşit în Piaţă pe 22 decembrie, nu ştiu cine l-a făcut pe Ceauşescu să plece, Ceauşescu fiind un nebun; din cunoştinţele mele un nebun nu se teme de nimic, nu poate fi convins de pericol, pentru el nu există teamă, pericol.

Vă pot da un exemplu auzit de la o persoană cunoscută pe care o cred pe cuvânt deoarece nu are nici un interes să mintă. Este vorba despre un profesor care în vremurile dictaturii a plecat în Occident cu nişte elevi la o competiţie desfăşurată acolo. Acolo s-a întâlnit cu un coleg profesor, francez, căruia i-a cerut 20 de dolari pentru a-i cumpăra o jucărie copilului său. I-a cumpărat jucăria, care a costat 10 dolari, rămânându-i 10 dolari, care au fost găsiţi de vameşi la graniţă. Profesorul a fost ameninţat cu închisoarea, fiind şantajat pentru a colabora cu Securitatea. A acceptat şi a devenit colaborator fără să vrea. A fost obligat, fiind ascultat şi supravegheat oriunde mergea. A fost obligat să îşi mintă familia şi a fost obligat să nu mai ia legătura cu profesorul francez.

În nici un loc unde se scrie despre istoria României nu apar aceste lucruri, toate sunt mascate. Totul este ascuns şi se crede că în acele momente era puţin mai rău decât acum.

Sper că aţi înţeles ceva.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

