Testele initiale – prostie romaneasca


Dacă vă uitaţi la data articolului precedent poate vă miraţi de ce nu am mai scris. Vă pot da o explicaţie foarte simplă: am învăţat de încă-mi mai „bubuie” capul pentru testele initiale. Poate mă veţi crede dacă vă spun că luni am dat un test, marţi am dat trei teste, miercuri am dat patru şi azi încă trei.

Nu pot spune decât că încă o săptămână ca aceasta şi voi începe să vorbesc singur. Exagerez, dar toate aceste teste, de se numesc initiale, pe care le-am dat mi se par o prostie deoarece ele ar fi fost date la sfârşitul anului şcolar altul ar fi fost bilanţul. Vă mărturisesc că nu am învăţat foarte mult, în fine să spunem recapitulat cum vor „cei mai înalţi” pentru că mi s-a părut groaznic de mult de învăţat.

Mi-am reîmprospătat cunoştinţele cu ceea ce mi-a plăcut mie cel mai mult şi ce am considerat că este important şi îmi poate fi de folos.

Revenind la ideea începută mai sus, treaba ar fi alta dacă aceste teste initiale ar dispărea şi ar rămâne doar testele de evaluare finala. Este simplu de înţeles de ce… elevii pe timpul vacanţei mai fac şi alte lucruri, nu învaţă, iar dacă s-ar da doar testele de evaluare finala atunci s-ar putea observa clar nivelul cunoştinţelor elevilor.

O altă treabă amuzantă, dar şi interesantă este că primul semestru se termină o dată cu începerea vacanţei de iarnă, ceea ce înseamnă că cel de-al doilea semestru va fi mai lung cu vreo cinci săptămâni în comparaţie cu primul. Nu doresc să îmi imaginez ce va fi peste vreo lună şi câteva săptămâni când se va începe „punerea în masă de note” deoarece s-a pierdut foarte mult timp cu aceste evaluari. O altă chestie care mă „strânge în spate” este materia pe care o voi avea eu de învăţat pentru tezele pe care le voi susţine în cel de-al doilea semestru… mai exact la materia pe care o voi avea de învăţat… cinci săptămâni în plus înseamnă vreo… câteva… mai multe lecţii în plus.

Acestea sunt toate ideile mele legate de acest an scolar, 2011-2012, care ar trebui să revoluţioneze sistemul de învăţământ românesc, dar din păcate în înfundă şi mai mult în r/*/t.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

