SEO… mai nou o glumă


Ultimele updateuri făcute de Google transformă SEO, optimizarea pentru motoarele de căutare într-o glumă. Foarte mulţi webmasteri se plâng de scăderi bruşte în SERP, iar alţii se bucură de stabilizări şi creşteri uşoare, aceştia din urmă foarte puţini.În ultima vreme mulţi se apucaseră să înveţe SEO şi gata se credeau webmasteri. Printre cei care începuseră să înveţe SEO mă număr şi eu, dar nu m-am considerat şi nu mă consider webmaster pentru că nu sunt un master, sunt un nimic din punctul meu de vedere.

Toate schimbările în SERP au fost făcute de către updateul algoritmului de căutare Google Penguin. Acest nou update are rolul de a înlătura din căutările Google toate siteurile care spamează pentru a ajunge „tot mai sus”. În afară părerile sunt împărţite în două, de o parte sunt webmasterii care nu au fost penalizaţi şi susţin că Google Penguin este tocmai ceea ce îşi doreau de foarte mult şi pe de o altă parte sunt webmasterii penalizaţi care susţin că noul algoritm le-a adus doar bătăi de cap, iar el în loc să înlăture spamul îl promovează, acest update având rolul de a creşte veniturile Google Adwords. Nu mă pot pronunţa încă în legătură cu acest update deoarece nu am un proiect atât de important încât să fie penalizat observabil de mult.

Gândidu-mă la toate aceste schimbări în optimizarea SEO, m-am dus la o cunoştinţă ce este webdesigner şi face şi optimizări SEO pentru siteurile pe care le creează, dar nu face optimizări SEO pentru siteuri care nu sunt creeate de el. L-am întrebat ce părere are de aceste schimbări şi pur şi simplu începe să îmi râdă în faţă. Iniţial m-am mirat de reacţia lui, dar apoi mi-am dat seama de ce a râs. Mi-a explicat părerea lui despre toate aceste schimbări. Are nişte idei ciudate, dar nu ştiu dacă se aplică sau nu. Nu am să scriu aici tot ce mi-a spus, dar vă dau un indiciu, cel mai important spune el, se doreşte eliminarea CMSurilor şi fiecare pagină trebuie optimizată în parte. Repet, nu garantez nimic, dar în aceste momente în care SEO a devenit o joacă trebuie luată în considerare orice părere.

 

Atât de această dată. Dacă mai aflu ceva vă ţin la curent. 🙂

4 gânduri despre &8222;SEO… mai nou o glumă&8221;

  1. Probabil are dreptate, daca stai sa te gandesti. Nu stiu dar de saptamana trecuta parca google nu imi mai indexeaza site-ul. La cached are data de 13, realitateatv.net are ultima zi. Deci treaba e suspecta, pentru ca nu am facut nimic rau.. doar ca nu mai vine domnu googlebot.

    Apreciază

  2. Eu nu am probleme cu indexarea, imediat ce am postat un articol este indexat, la mai putin de 2-3 minute.
    E posibil sa fii penalizat, ar trebuie sa cauti motive, iar daca exista ar trebui sa incerci sa le remediezi.

    Apreciază

    • Intr-adevar, asa este.
      Daca ai continut de calitate si ai si cateva backlinkuri de calitate poti ajunge sus, dar fara sa tii cont de continut si de calitatea acestuia, nu poti ajunge foarte sus sau chiar de ajungi, nu stai acolo prea mult timp.

      Apreciază

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

