„Al naibii Pinguin!”


Google Penguin update

Google Penguin

Cred că nu e nevoie de nicio explicaţie după ce aţi văzut titlul acestui articol, cred că totul este foarte clar şi înţelegeţi la ce mă refer, dacă nu ştiţi vă spun pe scurt că mă refer la Google Penguin, renumitul update pe care l-a făcut Google pe 24 aprilie 2012. 

Rămân uluit pe zi ce trece văzând câţi webmasteri îşi bat capul cu Pinguinul ăsta. Personal, am observat intensificare fenomenului de Google Dance în SERP. Am avut ocazia să văd un site, în aceeaşi zi, fluctuând între poziţiile 9 şi 12 la mai puţin de 3 ore distanţă de fiecare modificare. Dacă până acum ceilalţi algoritmi Google erau mai leneşi, în sensul că modificările în SERP în urma indexării conţinutului de pe site sau în urma indexării unor linkuri către site nu puteau fi observate instant, acum Google Penguin face updateurile în urma indexării conţinutului sau linkurilor aproape instant, ceea ce face ca fenomenul de Google Dance să se intensifice şi o altă idee de a mea este că Pingunu’ nu vrea decât să-i sperie pe unii, cei care fac over-optimisation, jucându-se cu poziţionarea siteurilor lor în SERP pentru ca ei să facă greşeala mult aşteptată. E de ajuns să adune câteva linkuri nenaturale şi s-a găsit motivul potrivit pentru „a-i aranja”, adică să ajungă pe undeva pe pagina 10-12 sau să dispară din căutări pentru un anumit cuvânt cheie.

Pinguinu’ s-a apucat de făcut şi alte treburi: scade PRul unor siteuri, reducându-l până la 0, deocamdată nu am înţeles pe ce considerente, dar dacă voi afla voi încerca să postez pe blog explicaţiile. Clar este că regulile SEO după care se optimiza până acum nu prea mai sunt valabile.

Cam atât despre Pinguinu’ nebunatic, poate pe data viitoare dacă mai găsesc ceva interesant să scriu despre el, dacă nu baftă la SEO!
Sursa imaginii

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

