„Prospeţimea” şi „fermele de conţinut”


Revin cu un nou articol legat de optimizarea SEO. Am renunţat să scriu articole cu „tentă personală” pe blog şi am ales să scriu despre SEO, o nouă pasiune de a mea. E o pasiune care aduce şi beneficii din când în când.

Astăzi m-am hotărât să scriu despre Prospeţimea despre care se vorbeşte neîncetat de ceva timp în online şi de fermele de conţinut. Am decis să scriu de această temă pentru că în online, pe forumurile de SEO, pe blogurile SEO se scrie şi se comentează foarte mult despre Google Freshness, ceea ce am numit şi voi numi în continuare prospeţime

O iau sistematic şi explic fiecare idee şi noţiune în continuare. Să începem.

Ce este o fermă de conţinut?

O fermă de conţinut este un site pe care se publică articole foarte des, calitatea articolelor fiind proastă sau foarte proastă, de foarte multe ori în ele apelându-se la tehnicic blackhat SEO precum keyword stuffing-ul, excese de h-tags sau bold etc pentru a fi poziţionate mai bine de motoarele de căutare. Pe lângă calitatea articolelor, care lasă de dorit, o altă caracteristică a fermelor de conţinut este numărul de reclame ridicat pe pagini, de foarte multe ori reclamele fiind plasate strategic încât să ademenească vizitatorii să dea click pe ele, deoarece fie nu se deosebesc de conţinutul siteului, fie conţin mesaje care îndeamnă vizitatorii să le deschidă.

Ce legătură are „prospeţimea” cu fermele de conţinut?

După ultimul update făcut de Google în algoritmii motorului de căutare, Google Penguin, siteurile care fac „content farming” s-au înmulţit văzând cu ochii. Foarte mulţi webmasteri care folosesc CMS-uri apelează la anumite funcţii ale acestora pentru a programa articolele să se posteze automat, setând o anume frecvenţă a articolelor, ceea ce cred ei că în faţa motoarelor de căutare este un plus. Doresc să atrag atenţia că printre noutăţile aduse de Pinguin este şi una despre care nu prea se pomeneşte în online-ul românesc, aceasta este desfiinţarea „prospeţimii” pentru siteurile mici, mă refer la siteuri care nu au linking profile cu aspect natural, care nu primesc linkuri de la siteuri bine poziţionate şi bine văzute, în fine, cu atât mai mult acele articole setate să se publice la anumite ore dau aspect de nenaturaleţe, adică înveţi robotul G. că postezi în fiecare zi la ora 15:00, vorba aia: „O fi el robot, dar nu-i idiot”. Astfel, adăugând conţinut de proastă calitate des, un site atrage atenţia robotului Google şi de la sine urmează o serie de penalizări. 🙂

Cam atât de această dată despre Google Freshness şi fermele de conţinut. Nu pot decât să vă urez succes la SEO şi să fiţi atenţi la ceea ce scrieţi şi mai ales cum şi când scrieţi.

😉

2 gânduri despre „„Prospeţimea” şi „fermele de conţinut”

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.