Adevarata istorie


Dupa cum poate ati dedus din articolele mele mai vechi, una dintre pasiunile mele este istoria. Niciodata daca mi s-ar oferi oportunitatea sa fac o facultate de istorie as refuza. Prefer ca istoria sa fie doar o pasiune. Motivul este foarte lesne de inteles, istoria este una dintre cele mai dificile stiinte.Dificultatea nu este data de catre informatiile ce trebuie asimilate pentru a ajunge „cat mai sus” in acest domeniu, ci dificultatea isi spune cuvantul atunci cand ajungi in momentul in care trebuie sa scrii istorie. Poti ramane un anonim, dar putini prefera sa faca asta si aleg sa scrie istorie.

Cand eram copil eram fascinat de catre istoria romanilor si priveam cu mandrie, dar cu o oarecare reticenta(asta cand am crescut putin mai mare), originea romanica a romanilor(suna ciudat, dar nu am gasit alte cuvinte). Acum, studiind din ce in ce mai mult date istorice am ajuns sa cred din ce in ce mai mult ca istoria se imparte in doua laturi: o istorie oficiala, scrisa dupa bunul plac al invingatorilor si o alta istorie adevarata sau, mai corect, partial adevarata pentru ca istoria adevarata o stiu doar cei ce au trait in acele vremuri, dar de multe ori nici acestia nu redau intamplarile obiectiv, ci intotdeauna se gasesc marci de subiectivitate.

Intotdeauna istoria a fost folosita ca un mijloc de manipulare de catre „cei destepti”. Din punctul meu de vedere, istoria este pentru o natiune ca o amprenta, un cod genetic, si degenerandu-o, i se imprima acelei natiuni un anume efect, o anume influenta.

Pentru a-mi dovedi spusele dau cateva exemple legate de provenienta romanica a poporului roman. Daca ne-am lua dupa istoria pe care am invatat-o in scoala nu am ajunge prea departe. Sunt o serie de dovezi care infirma aceasta ipoteza, si nu gresesc spunand ipoteza, deoarece istoricii nu au prezentat o serie de dovezi plauzibile pentru a fi aprobata si sa fie considerata adevar. Nu ma lungesc cu vorba si va recomand pentru a afla mai multe in aceasta privinta filmele lui Daniel Roxin, le puteti vedea pe blogul sau la pagina Filme documentare. Va recomand sa nu considerati tot ceea ce spune Napoleon Savescu in documentare pentru ca el exagereaza pe alocuri. Nu spun ca ceea ce spune el acolo nu este adevarat, dar trebuie informatiile trebuie tratate cu o oarecare doza de reticenta. Daca va apucati sa studiati aceasta tema in detaliu veti gasi mai multe resurse cu o simpla cautare pe Google.

 

PS: Imi cer scuze daca am gresit cate ceva in acest articol. Am incercat sa tratez cat mai bine subiectul si sa ma fac inteles.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

