Bacalaureat diferentiat


Revin cu un articol despre bacalaureatul diferentiat, o mare prostie! Din nou, romanii nostri au furat idei din afara tarii, din legislatia unor state aflate la infinita distanta economica fata de noi si incearca sa aplice acele legi aici.

Bacalaureatul difierentiat inseamna, in fine, rezultate de genul: „tu esti prost”, „tu esti mai putin prost”, „tu esti putin destept”, „tu esti prost bata”, parerea mea. Pe de alta parte, este o problema in ceea ce priveste scolile de meserii, cum le zic astia, scoli cu profil vocational, intrucat nu exista materialul necesar pentru a invata ceva. Personal, as fi urmat o astfel de scoala, fie profilul mecanica auto, fie electrotehnica/electronica, dar cand am vazut ce scoli au aceste profile, m-am lasat si am fost oarecum obligat, de situatie, sa ma duc la o scoala decenta, unde se mai invata ceva.

Din cate stiu, bacalaureatul diferentiat este foarte bine aplicat in America, unde absolventii primesc o diploma cu un calificativ, dar scolile cu profil vocational de acolo au contracte cu fabrici sau companii care finanteaza scolile, unde elevii pot face practica, iar cand termina scoala sunt obligati sa lucreze la acea companie o perioada, asa cum era pe vremea comnunismului in Romania.

Revin cu noi informatii si pareri dupa clarificarea acestei probleme.

 

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

