Situatia invatamantului romanesc


Nu am mai scris mult timp, iar intre timp a inceput scoala si din nou toti se ingrozesc de rezultatele de la BAC. Sincer, nu ma mira nimic. Elevii care nu au promovat examenul de BAC au tendinta sa dea vina pe profesori, ba ca nu i-au invatat ce trebuie, ba ca nu au facut destule ore de pregatire … si asa mai departe.

Analizand subiectul de anul acesta de la proba la Limba romana, fara nicio exagerare, un elev de clasa a 8a care a invatat il putea rezolva fara probleme.

Sunt elev, urmeaza sa dau BACul, incerc sa ma pregatesc cat de bine pot, imi voi da silinta, iar daca se va intampla grozavia, desi sunt slabe sanse, sunt pesimist, nu voi da vina pe profesori, ci imi voi asuma totul.

Bine, daca o luam altfel, sunt si profesori care isi dau silinta ca elevii lor sa invete, in multe cazuri se roaga de ei sa invete, dar exista si altii care merita sa fie spanzurati. 🙂 Exagerez, dar sunt unii profesori care de multe ori au mai putine cunostinte decat elevii lor, m-am lovit si de aceasta.

Deci, in multe cazuri nu este vinovat sistemul de invatamant pentru rezultatele proaste, ci doar elevii. Ei sunt cei care nu invata, pierd noptile prin cluburi si iau in ras profesorii, nu invata etc.

Tu ce parere ai?

2 gânduri despre &8222;Situatia invatamantului romanesc&8221;

    • Nu cred ca a fost intotdeauna asa. Inainte macar fiecare elev era interesat sa ia BACul si invata cat sa ia o nota de trecere, dar acum nimeni nu mai este interesat sa invete, iar daca timp de 11 ani nu invata, nu cred ca in anul al 12lea ar putea sa mai invete, iar daca ar vrea nu l-ar ajuta nici memoria, nici gandirea deoarece nu sunt exersate.
      Pe de alta parte, eu cred ca o mare parte din vina o au parintii elevilor. Ar trebui sa ii incurajeze, sa-i motiveze, chiar sa-i oblige sa invete, dar ei nu fac altceva decat sa dea vina pe profesori ca nu i-au invatat pe copiii lor…
      Asa nu se va ajunge departe. Eu trebuie sa dau BACul curand si imi este frica, sincer, dar voi invata si totul va fi bine. Nu pot spune ca vreau doar sa trec, sa iau un 6 tras de par la fiecare proba, ci imi doresc mai mult, dar pana atunci trebuie sa invat. 😀

      Apreciază

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

