Modul în care pierde Facebook din utilizatori


Zilele acestea am observat că Facebook a implementat o nouă funcţie, dacă poate fi numită aşa, Facebook Promote. Această  funcţie permite ca în schimbul unei sume post-urile utilizatorilor să fie văzute de toţi prietenii, în prezent activitatea putând fi văzută doar de 10% dintre prieteni. Mi se pare un canibalism prin care Facebook va pierde din utilizatori. Nu mă refer la utilizatorii de duzină, ci la webmasteri şi la toţi cei care îşi promovau saiturile sau afacerile prin Facebook.

Personal, Facebook Promote mă face să îmi mut activitatea direct la concurenţă, pe Pinterest sau pe Google Plus. Având în vedere că şi Pinterestul este al Google-ului, Facebook va pierde teren în faţa reţelelor de socializare deţinute de Google. Pentru ca Facebook să i-o întoarcă Google-ului cu aceeaşi monedă a anunţat în nerepetate rânduri că intenţionează să creeze un motor de căutare care va returna căutări mult mai relevante decât motoarel de căutare existente, dar până în acest moment nu s-a acţionat în acest scop, dar în această direcţie Facebook a început să colaboreze cu Bing şi permite traducerea textelor de pe sait prin intermediul Bing Translate.

Dac-o iau pe de altă parte, Facebook trebuie să mai câştige nişte bani de pe spatele utilizatorilor naivi pentru că un utilizator integru nu va da niciodată bani pe astfel de rahaturi, va găsi alte moduri să îşi promoveze serviciile la preţuri mult mai avantajoase sau chiar gratuit, cu puţină muncă depusă.

Ce părere aveţi de această schimbare impusă de Facebook? Vi se pare una normală, veţi plăti pentru promovarea post-urilor?

PS: Pe această cale doresc să anunţ că dau invitaţii Pinterest. Dacă doriţi una lăsaţi un comentariu la acest articol şi menţionaţi în comentariu că vreţi o invitaţie şi vă voi trimite invitaţia cât de repede pot.

4 gânduri despre &8222;Modul în care pierde Facebook din utilizatori&8221;

  1. Desi am un cont pe Facebook, pe mine aceasta retea de socializare nu m-a castigat deloc. Nu intru pe FB decat la 2-3 zile sa vad daca cineva mi-a mai lasat vreun mesaj. Sincer sa fiu pentru mine, in acest moment Facebook=Hi5. Cat priveste sa platesc o postare pe care s-o vada prietenii mei, ar trebui sa fiu nebun sa fac asta, sa scot din buzunar niste bani sa-mi vada o anumita persoan ao postare.

    Apreciază

    • Intr-adevar, nu mai dureaza mult pentru ca Facebook-ul sa ajunga cum era Hi5-ul.
      Daca stam si ne gandim, si Hi5-ul a avut o perioada in care era considerata o retea de socializare destul de serioasa, pana in momentul in care au descoperit-o copiii, cocalarii si pitipoancele, de atunci s-a dat dracu’.
      Facebook-ul, din punctul meu de vedere va avea acelasi parcurs, deja vad semne care-mi adeveresc spusele.

      Apreciază

    • Aceasta functie nu tine decat de alegerile inginerilor Facebook si de marketingul folosit de Fb. E un nou mijloc de a castiga bani si intr-un fel de a opri vanzarea de like-uri, pagini, chestii de astea, mai exact se doreste ca altii sa nu mai castige bani pe spatele Fb.
      …oricum le-a taiat avantul celor mai sus amintiti.

      Apreciază

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

