Content writing-ul, un job profitabil?


Am ajuns să îmi o nouă întrebare, oare content writing-ul este un job profitabil?. Mă refer la cât de bine este plătită această „meserie”, dacă este nevoie de talent pentru a scrie articole.

Am ajuns să scriu despre content writing deoarece mă bate serios gândul să mă reapuc de scris contracost. Am ajuns în această situaţie deoarece în acest moment pierd timpul inutil, mi s-a urât de SEO, momentan 😀 şi doresc să încerc şi altceva. Menţionez că am mai fost content writer, scriind mai mult timp, aproape un an, pentru un timp advertoriale pe care el le posta mai departe pe saituri pe care dorea el.

Am stat puţin şi am analizat piaţa românească a content writing-ului şi, sincer, am rămas plăcut impresionat. Timpul de un an în care am stat pe bară preţurile pe care le cer content writerii au crescut, deci content writing-ul devine din ce în ce mai profitabil. Motivul pentru care preţurile au crescut mi se pare unul destul de clar, având în vedere ultimele reguli impuse de Google, calitate înainte de cantitate, fiind penalizate saiturile care adaugă regulat conţinut copiat.

Să vorbim puţin despre partea mai dureroasă a content writing-ului, pentru a scrie e nevoie de talent, de vreun fel de inteligenţă sau de o anume cultură?  Deoarece nu mă consider un mare literat nu am o impresie foarte bună despre articolele mele, deşi cei pentru care am scris nu sunt de aceeaşi părere, dar probabil e o prejudecată de-a mea, o subapreciere a mea, sper.

Aş vrea ca în perioada următoare să mă apuc de scris, doar experimental, să îmi exersez şi să îmi recapăt sau, mai bine zis, să îmi reantrez „talentul” de a scrie. Pentru asta nu îmi trebuie decât un pix, câteva foi A4 şi un clipboard. Am exerciţiile mele pe care mi le-am dezvoltat singur de-a lungul timpului. Singurul obstacol pe care-l găsesc în calea mea acum este că nu m-am specializat încă într-un domeniu, ceea ce din punctul meu de vedere duce ori la scăderea preţului perceput pentru scrierea de articole, ori la creşterea timpului necesar documentării pentru a scrie articolele.

În fine, nu-mi rămâne decât să hotărâsc momentul în care voi începe să scriu articole şi apoi mai văd.

Asta-i părerea mea despre content writing. Tu ce ştii despre content writing? Ai fost sau eşti content writer? Este profitabil? Eşti dispus să plăteşti pentru scrierea articolelor?

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

