Un motiv în plus să nu folosesc Facebook


Deşi nu sunt un mare utilizator Facebook, ştirile din ultimele săptămâni mă determină să nu mai folosesc Facebook deloc. Acum exact o săptămână scriam despre implementarea funcţiei Facebook Promote şi despre modul în care Facebook pierde din utilizatori (vezi aici totul). Citind ştirile de pe Yoda.ro, de la secţiunea Online, am dat peste o ştire care nu m-a mişcat deloc, un blogger bulgar, Bogomil Shopov – bogomil.info, a cumpărat un fişier Excel ce conţinea datele personale a 1 milion de useri Facebook pentru doar 5 dolari. Citeşte ştirea integrală pe Yoda.ro.

Din câte am înţeles, până în acest moment nu se ştie modul în care au fost colectate datele utilizatorilor, dar este clar că Facebook undeva are unele breşe de securitate care îi costă pe unii dintre utilizatori datele personale. Unii ar putea trece cu vederea această ştire, dar nu sunt unul dintre ei. Această ştire mă alarmează serios şi mă face să renunţ la Facebook, deşi nu eram un utilizator „dedicat”, logându-mă la 2-3 zile pentru a mai vedea ce mai zic prietenii sau, pur şi simplu, pentru a-mi verifica starea contului.

Această ştire dă avânt ştirilor care ţin de teoria conspiraţiei, conform cărora Facebook reprezintă cea mai mare bază de date care conţine informaţii personale pe care o foloseşte CIA-ul şi alte servicii secrete.  Fiind un adept al teoriilor conspiraţiei, tind să ofer din ce în ce mai mult credit ştirilor de acest gen şi încerc să accesez foarte rar Facebook-ul pentru binele meu.

Deci, atenţie!

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

