(Blogging pe) Domeniu vs subdomeniu


Titlul acestui articol spune tot, aşa că evit să fac vreo introducere sau să dau vreo explicaţie pentru că nu are rost. Problema bloggingului pe domeniu sau subdomeniu este una foarte discutată prin România, aşa că am ajuns şi eu să scriu de acest subiect, mai exact să-mi exprim părerea în această privinţă.

Eu, prefer să scriu pe un subdomeniu şi să fiu găzduit de WordPress.com pentru că mi se pare că în acest format se întâreşte ideea de blogger, în comparaţie cu bloggingul pe un domeniu propriu configurat cu un WordPress self-hosted. Nu îmi fac probleme în ceea ce priveşte costul care lunar sau anual pe un blog pe domeniu propriu deoarece pentru început este foarte mic, în jur de două-trei sticle de Cola lunar sau, în unele cazuri, mai puţin, ci ,pur şi simplu, pot spune că m-am ataşat de acest blog pe subdomenu şi îmi este greu să îl abandonez şi să o iau de la zero, ştiind că am scris mult pe el şi am depus un oarecare efort pentru a-l aduce în forma sa actuală.  Precizez că blogul are PR 4, acesta este cel de-al 180-lea articol scris pe blog, este clasat pe poziţia 472,462 în Alexa Rank, deci per ansamblu totul arată destul de bine. Blogul nu are mulţi vizitatori, puţin interesându-mă ţintirea către un anumit număr de vizitatori (cum spun unii, în principiu, cât mai mulţi), cât timp acest blog este unul personal.

Aşa că, părerea unora despre bloggingul pe domeniu sau pe subdomeniu variază în funcţie de modul în care s-au obişnuit să scrie ei. Dacă scriam de la început pe un blog cu domeniu propriu cu WP self-hosted, atunci îi huleam pe toţi bloggeri care nu scriu pe subdomenii, dar aşa îi apreciez pe toţi, având în vedere că sunt mulţi care scriu pe subdomenii şi scriu mult mai frumos decât mulţi dintre a-listerii României, prefer să nu dau nume.

 

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

