Back to SEO: „Ce va aduce acest an nou în SEO?”


După o lungă perioadă în care nu am mai scris nimic despre SEO, revin cu un articol despre ceea ce pregătește G pentru anul acesta webmasterilor.

Nu am nicio informație din surse pertinente, ceea ce voi scrie în continuare sunt doar idei de-ale mele, nimic altceva.

Dacă anul trecut a fost un an cam greu în ceea ce privește optimizarea SEO,au fost câteva update-uri ale algoritmului Panda(ultimul în decembrie 2012 care a afectat 3% din site-uri pe .com), Penguin-ul a făcut ravagii și i-a adus pe unii în faliment, nu se știe nimic despre ceea ce va acest nou an în SEO. Tind să cred că optimizarea SEO se va îndrepta tot mai mult către site-urile de socializare. Motivul este unul simplu, așa cum am mai spus în alte articole de pe blog, site-urile de socializare reflectă preferințele și aprecierile oamenilor. Un site care este prezent în rețelele de socializare, cred eu, va fi mai bine văzut, implicit mai bine poziționat în motoarele de căutare, în special în Google deoarece el reușește să atragă un număr mult mai mare de căutăti față de alte motoare de căutare. Repet, aceasta este doar părerea mea, informațiile nu au ni io sursă, nu am făcut vreun test pentru a ajunge la aceste rezultate, ci îl puteți lua ca pe un simplu raționament.

În ceea ce privește rețelele de socializare, cred că în acest an Google+ și Twitter se vor bate pentru  primul loc în ceea ce privește numărul de utiliyatori și activitatea acestora. Observ deja un declin pentru Facebook printre prietenii mei care mi-au spus că și-au micșorat prezența și activitatea pe Facebook este ”suprapopulat” de copii, pițipoance, țopârlani, maneliști și deja sunt semne că utilizatorii de Hi5 au descoperit Facebook-ul și vor face ca și această rețea de socializare să aibă aceeași soartă ca și anterior menționata rețea de socializare. Deși această ipoteză pare puțin dereglată, în fine cred că se va ajunge la acest lucru dacă lucrurile evoluează așa cum am menționat mai sus.

Pe de altă parte, măsurile aplicate de Facebook în anul trecut au făcut ca webmasterii să își restrângă atenția pe care o acordau rețelelor de socializare. Updateurile au făcut ca numărul vizitatorilor livrați site-urilor de imaginile și videoclipurile virale să scadă mult, dacă nu, chiar, să dispară. Totuși, cei care livrează fani încă nu au dat faliment, ci dimpotrivă, din sursele pe care le am, ei nu mai fac față comenzilor pe care le au. Zilele trecute îmi spunea un prieten care activează în marketingul afiliat că promovarea produselor pe Facebook merge foarte bine și în aceste condiții, fără costuri suplimentare de promovare a postărilor. Anul trecut aveam mari așteptări de la marketingul afiliat, dar am suferit o serie de eșecuri care mi-au cam tăiat avântul și m-au făcut să îmi schimb părerea despre această metodă de a face bani. Nișele care aduc conversii multe și mari sunt deja suprapopulate și concurența este foarte mare, ceea ce face ca costurile de promovare ale site ce activează pe această nișă să crească foarte mult, fără vreo garanție de venit pe viitor. Nu rămân decât nișe care aduc conversii rar, deci nu sunt prea profitabile.

Pregătit pentru orice, aștept să văd ce aduce noul an în SEO, ce ne va da dureri de cap anul acesta. 😀

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

