Dependența de Facebook


O nouă dependență începe să își facă loc pe listele psihiatrilor: dependența de Facebook. Am întâlnit în ultimele săptămâni care sunt dependente de Facebook. Dependența se manifestă prin jumătate din zi pierdută pe Facebook fără a face lucruri interesante pe acolo, doar sunt interesate să vadă ce au mai postat alții și ce mai este nou pe paginile pe care le urmăresc.

Un alt simptom care l-am observat la dependenții de Facebook este că în timpul pe care nu-l petrec pe Facebook sunt cu gândul la el și plănuiesc cum își vor petrece timpul pe acolo.

Cred că dependeța de Facebook va fi pusă la un loc cu dependența de tutun, alcool sau, chiar, droguri, dacă continuă să fie folosit în aceeași măsură ca până acum. Am încercat să mă pun în pielea unui dependent de Facebook, dar nu prea mi-a ieșit. Am încercat să văd cum pot dependenții să petreacă atât timp pe Facebook și cum își hrănesc ei dependența, dar nu prea mi-a ieșit. Dacă nu mă pot considera un dependendent de Facebook, pot spune fără niciun dubiu că sunt dependent de online, de Internet. Îmi petrec zilnic 3-4 ore în online făcând diverse lucruri. Ori lucrez la siteuri, ori îmi pierd timpul citind diverse articole sau chiar cărți. Prefer să citesc cărțile în format electronic, nu-mi place deloc să văd cărți pe birou sau să răsfoiesc paginile cărților, prefer PDF-urile.

Nimeni nu ia în seamă dependența de Facebook, dovada o vedem în lipsa de studii și cercetări în această privință. Nici un om de știință nu e interesat de acest subiect sau le e frică de Facebook? Sau au fost făcute studii despre dependențe, fiind inclusă și dependența de Facebook, dar le-a fost cumpărată tăcerea de către Facebook? Nimic nu ne mai miră. Nu sunt în măsură să îmi dau cu părerea, dar deja ar putea fi categorisite dependențele de Facebook, mi se pare că fenomenul ia amploare, vedem zi de zi puști care își petrec toată ziua pe Facebook și nu trece jumătate de oră fără să scrie sau să distribuie ceva pe Facebook, nu contează, zi sau noapte, dorm cel mult 3 ore pe noapte, e ușor să îți dai seama, te uiți cât timp a trecut cel mai mult între postări.
Vrei mai multe detalii despre dependența de Facebook? Du-te și citește-i pe meșterii de pe TPU, toți își dau cu părerea și se bat cu pumnul în piept că nu sunt dependenți, dar dacă îi cauți pe Facebook îi vezi tot timpul online. Nu știu cine deține TPU, dar, cu siguranță, nu acesta a fost scopul care a stat la baza creării acestei creării acestei comunități.

 

Te consideri un dependent de Facebook? Dacă da, care sunt simptomele care îți dovedesc aceasta?

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

