România confundată cu Bulgaria


Probabil ați auzit cu toții gafa pe care a făcut-o televiziunea britanică de stat, BBC, într-o emisiune în care se dezbătea un subiect pe tema imigranților în care România a fost confundată cu Bulgaria. Cred că nu are rost să mai dau alte detalii deoarece televiziunea și presa românească s-au ocupat de popularizarea acestei știri. În fine, prefer să nu comentez prea mult despre această temă, prefer să vă spun ceva ce mi s-a confirmat și mie acum, care are o oarecare legătură cu subiectul amintit mai sus. Un profesor din liceu, discutând odată în timpul unei ore despre imaginea României în afară spunea că aceasta nu s-a schimbat foarte mult în ultimii 200, poate chiar 300 de ani. Pe atunci puțini oameni din întreaga lume știau că există o țară numită România prin Europa, ei considerând că teritoriul pe care se situează România este pustiu, nepopulat și că de multe ori teritoriul României este prezentat ca parte a Ungariei sau a Bulgariei. I-am spus în față atunci că nu sunt de acord cu ceea ce spune și că aberează rău de tot, în speranța că străinii au început să învețe geografie și să descopere și România pe hartă.

Acum îmi dau seama că avea dreptate când spunea acele lucruri și că am vorbit în necunoștință de cauză. Nu știu acum dacă eroarea pe care a făcut-o BBC-ul are vreo legătură cu aceasta, deși eu cred că are. Concluzia o deduce fiecare în modul și în direcția în care vrea, la liberă alegere.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

