De ce-mi place țara mea?


De cand scriu pe acest blog ma gandesc ca tara mea n-are nicio sansa si cred ca nu a trecut vreo luna in cei doi de blogging in care sa nu ma plang de tara mea sau de cei care traiesc in ea. La un moment dat spuneam ca imi voi parasi tara cu prima ocazie pe care o voi avea si voi pleca in afara sa lucrez pentru ca acolo sunt platit altfel decat aici, dar acum mi-am dat seama ca nu am nicio sansa sa imi gasesc un loc de munca acolo. Oricum, daca mi-as gasi un loc de munca, cu greu as gasi unul stabil, am cunoscut recent persoane care s-au intors in tara dupa 15-20 de ani petrecuti acolo pentru motivul ca nu mai au sau nu isi gasesc de munca. Dureros, dar bine pentru mine, ca m-am trezit la realitate si am inceput sa ma gandesc serios la ce imi rezerva tara mea si ce-mi poate oferi ea. Incerc sa caut motivele pentru care tara mea este frumoasa si merita sa traiesc aici, chiar mai mult, sa-mi si placa faptul ca traiesc intr-o tara minunata.

Din primul moment m-am gandit la peisajele din Romania, peisaje pe care greu le gasesti prin alte tari ale lumii. Recent am descoperit niste peisaje minunate si niste locuri la fel de minunate despre care nu am auzit nimic la televizor sau nu am gasit nicio informatie despre ele pe Internet.

In plus, nu trebuie sa generalizam, mi-am dat seama si am descoperit romani destepti, cinstiti care mi-au dovedit contrariul lucrurilor prezentate prin media despre romani. M-am saturat de stiri cu romani care au spart bancomate, au furat tablouri sau au facut nu stiu ce prostii pe nu stiu unde. De ce nu sunt prezentate stiri cu romanii care au ajuns departe, care sunt profesori la facultati de prestigiu ale lumii? Despre romani care sunt destepti si care pot fi considerati niste exemple pentru tinerii din ziua de astazi. In conditiile in care ne sunt prezentate doar exemple negative, va asteptati cumva sa fim altfel cand vom trece de 20 de ani? Deja incep sa apara tineri delincventi care-si bat parintii, isi distrug viata consumand alcool si droguri. Asta creeaza media, incep sa nu fiu asa si sa imi descopar tara, sa dau de peisaje din Romania pe care altii nu le-au gasit acum, sa cunosc oameni despre care nu se vorbeste nicaieri in media, dar sunt niste oameni inteligenti, de care te fac mandru ca esti roman.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

