BAC 2013


Discutam recent cu un profesor de Limba Romana despre BAC si despre rezultatele asteaptate anul acesta. Trebuie sa va spun neaparat ca profesorul se apropie de varsta pensionarii, deci are o anumita vechime in domeniu si consider parerea lui destul de avizata.

Acest profesor mi-a spus ca rezultatele asteptate pentru anul acesta la bacalaureat vor fi mult mai proaste decat anul trecut, desi cred ca anul trecut a fost atins un record, bineinteles, negativ, anul acesta promovabilitatea va fi undeva pe la 25-30%, poate 40% daca subiectele vor fi mai usoare.
Am incercat sa-i cer o explicatie pentru rezultatele dezastruoase, dar nici el nu mi-a putut da un raspuns exact, probabil faptul ca in Romania nu prea se mai face scoala si elevii nu mai invata. In multe scoli am auzit ca profesorii nu mai lasa elevii nepregatiti sa dea Bacalaureatul, e de ajuns ca un singur profesor sa se opune si elevul nu mai poate da BACul in aceasta sesiune, trebuie sa astepta pana la toamna pentru a-l da. Nu stiu cat de eficienta va fi aceasta metoda, dar cred ca nu ajunge pentru a-i face pe unii elevi sa invete.

Nu ma consider in masura sa imi dau cu parerea despre BAC 2013 pentru ca nu am destule informatii, dar daca ma iau dupa rezultatele simularilor nationale, ii cam dau dreptate profesorului cu care am discutat.

 

Ce zici, ce va fi BAC 2013? Ce rezultate vor avea elevii romani?

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

