Imprumuturi si alte chestii


Mai de mult, intr-un articol cu informatii din domeniul economiei, spuneam ca ma apuc sa invat economie si sa imi formez o educatie financiara de baza. Asa am si incercat sa fac si am de acum cateva saptamani de cand tot ma documentez in acest domeniu. In parcursul meu de dezvoltare a educatiei financiare am ajuns la imprumuturi, credite si alte chestii. Vreau sa va vorbesc astazi despre un tip de credit, unul dintre multele cele care exista pe piata, este vorba despre creditul ipotecar. Creditul ipotecar este un imprumut banesc ce este contractat pentru achizitionarea, constructia sau renovarea unei locuinte, locuinta fiind considerata gaj pentru acel imprumut. Creditele ipotecare nu sunt tocmai cele mai de dorit credite, sa spun asa, dar, totusi, sunt utile in momentul in care nu ai destui bani deodata pentru a-ti cumpara o casa. Din ce in ce mai multe persoane sunt nevoite sa apeleze la creditele ipotecare pentru a-si achizitiona o casa, in special tinerii care nu au prins perioada in care sa poata economisi bani, copiii crizei financiare, sa-i numesc asa, tinerii nascuti dupa 1987-89. Asa cum spuneam, creditele ipotecare au si un avantaj, faptul ca iti ofera posibilitatea de a-ti construi, cumpara sau renova locuinta cu niste bani de care nu dispui in acel moment, dar pe care ti-i ofera banca si ii vei achita de-a lungul timpului. Imi este foarte greu sa ma gandesc la cererea unui credit ipotecar, mai ales pentru faptul ca sunt foarte sperios, nu pot suporta ideea de datorii si imi este frica ca nu il voi mai putea achita si voi ramane pe drumuri, avand in veder situatia economica din zilele noastre. Degeaba spun eu aceste lucruri pentru ca mai devreme sau mai tarziu tot la credit ipotecar voi ajunge, nu am de unde sa scot atat de multi bani pentru a-mi cumpara o locuinta, iar aceste credite sunt singura cale care-mi permit sa imi iau o locuinta. Acum ma gandeam ca am o matusa care si-a luat o locuinta prin credit ipotecare, dar nu in Romania, in alta tara, si imi spunea ca este destul de avantajos imprumutul pe care l-a facut si prin calculele pe care le-a facut in fata mea mi-a demonstrat ca nu plateste o dobanda atat de mare, avand in vedere marimea creditului si perioada de creditare. Eu inca nu am inteles-o de ce a apelat la o ipoteca pentru a-si lua casa, in conditiile in care reuseste sa puna deoparte lunar sume mari de bani, dar alta-i deja o alta discutie.

Sa trecem inapoi la creditele ipotecare si la piata creditelor, observ ca in ultima vreme creditul ipotecar devine din ce in ce mai avantajos pentru ca sunt tot mai multi creditori fara clienti si astfel apar tot felul de oferte si promotii care le permit clientilor sa aiba de unde alege. Totusi, trebuie sa luam in seama si promotiile false si trebuie sa consultam un expert financiar pentru a face cea mai inteleapta alegere pentru ca unele banci au taxe care nu sunt la vedere, comisionae care apar de nu stii unde si care nu sunt tocmai mici. Daca tot vorbim de credite doresc sa va spun o intamplare destul de trista pe care am vazut-o intr-un hypermarket acum doua saptamani. Era o doamna care intra in hypermarket, se vedea ca nu este foarte bine imbracata si nu cred ca dispunea de toti banii de care avea nevoie pentru a face cumparaturi, asa ca s-a dus la un birou al unor creditori de la intrarea in hypermarket, un birou al unei companii care acorda credite destul de neavantajoase si cu o reputatie destul de proasta. Femeia care s-a dus acolo si a cerut un imprumut a primit banii pe loc si a intrat atat de bucuroasa in magazin incat m-a impresionat. Am mai dat de ea prin hypermarket si am ramas mirat de cat de bucuroasa era, probabil pentru ca avea ce sa isi cumpere de mancare si pentru ca a facut rost de bani, dar nu stiut ca la unele credite DAE-ul depaseste valoare de 100%, saraca de ea.

Sunt multi care se lasa luati de mirajul unor credite persoane fizice si le iau fara sa stie prea multe informatii, vad dobanda de 0% si iau imediat un credit pentru ca e avantajos, dar nu se gandesc ca nimeni nu acorda un imprumut fara sa castige ceva, cu atat mai putin un credit care ii este acordat unei persoane fizice, in cazul firmelor lucrurile stau putin altfel, dar aici ma opresc din discutia despre creditele ipotercare ca deja am deviat mult de la subiect.

Pe data viitoare!

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

