Relaxare si disciplina


Am un prieten care ma tot innebuneste cu disciplina si spune ca in tot ceea ce faci trebuie sa fii disciplinat si succesul a ceea ce faci este garantat daca esti disciplinat, am tot incercat sa-i explic ca nu sta totul in discplina, dar nu prea am reusit sa ma fac inteles.Mi se pare ciudata mania pe care a dezvoltat-o pentru disciplina, mai ales ca nu are un job care sa-i impuna disciplina, nu e inrolat in armata, e un birocrat care sta si-si bate capul toata ziua in fata unui birou. De multe ori ii zic in gluma ca si-a gresit meseria si ca ar fi trebuit sa se duca in Legiunea Straina pentru a-si dezvolta disciplina si mai multe.  De multe ori atat de insistent este in ceea ce priveste disciplina, incat mi se pare ca nu este natural si exagereaza, este ironic, dar, de fapt, el nu e deloc ironic, vorbeste foarte serios.

Are o fetita o streseaza cu disciplina si o tine doar in critici si cearta si zilnic ii preda lectii de disciplina. Saraca fetita, chiar mi-e mila de ea, e innebunita de lectiile tatalui de disciplina, are noroc ca mama ei e putin mai ingaduitoare si o intelege, altfel ar fi ajuns cu siguranta o baietoaica inrolata pe undeva prin vreun detasament al armatei. Din nebunia tatalui pentru discplina fata a fost inscrisa la niste cursuri de dans ghiciti din ce cauza… pentru ca acestea dezvolta o discplina de nedescris si ca, in acelasi timp, discplina este completata de o relaxare pe care ti-o da dansul. Cand i-am auzit ideile, m-am strambat discret si nu am zis nimic, din politete, dar nu sunt deloc de acord cu acest tata nebun dupa disciplina care isi trimite fata la cursuri de dans nu pentru ca-i place dansul copilei sau pentru ca dansul este o forma de arta, ci pentru disciplina la care tot viseaza el de cand s-a nascut aici. Nu e nici el atat de disciplinat pe cat se da, spun asta pentru ca este fumator, lucru inexistent in prezenta disciplinei lui imaginate. I-am spus ca va avea mult de pierdut daca-si va creste copilul in strictete si nu-l va invata altceva decat disciplina si disciplina si… 🙂 Candva, cu prima ocazi cand va fi libera, fata lui va fugi de acasa sau va face nu stiu eu ce gogomanii doar pentru ca a gustat libertate, nu stie decat cum functioneaza disciplina, altceva nu stie. Trebuie sa mai spun ca nu a fost alegerea fetei pentru cursurile de dans, ci tatal a insistat si a trimis-o la cursurile acelea pentru motivele sustinute mereu de el. Nu pot spune ca fata s-a opus, chiar spunea ca de mult doreste sa fie inscrisa la niste cursuri de dans, dar nu avut curajul sa spuna nimic, tatal a certat-o si i-a spus ca „dansul este disciplina si relaxare”, exact asa i-a spus, nu pentru ca i-ar face placere copilei. Am incercat sa-i deschid ochii si sa-i spun ca trebuie sa vada si altceva in afara de disciplina, nu totul e disciplina, e importanta si ea, dar nu atat pe cat e el obsedat de disciplina, chiar fiind nervos putin i-am spus ca este un monoman si nu prea i-a convenit, spunand ca decizia e a lui in ceea ce priveste niste cursuri de dans in sectorul 2 Bucuresti, nu l-am contrazis, am tacut si l-am lasat vorbind, l-am salutat si am iesit.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

