Birocratia. Imbracamintea birocratilor


Da, e vorba de birocratia de care ne temem noi, romanii, si despre care spunem ca este total ineficienta, ne aduce doar probleme pe cap si nu ne rezolva problemele in timpul dorit de noi.In unele cazuri e asa, mai ales cand vorbim de companiile detinute de stat si de tot ce este organizatie, institutie publica. Lucrurile se schimba cand vorbim de birocratie in sistemul privat. Sistemul privat ne-a demonstrat pentru a nu stiu cata oara ca birocratia poate fi si eficienta si ca Max Weber a avut o idee geniala atunci cand a teoretizat birocratia si cand a spus ca acesta este cel mai eficient sistem de organizare al institutiilor. S-ajungem la ceea ce doream eu, imbracaminte celor care lucreaza in birouri, a birocratilor. Nu am avut eu prea multe interactiuni cu birocratii, dar din aceste putine interactiuni pe care le-am avut am descoperit mai multe lucruri in legatura cu imbracamintea birocratilor, mai exact, exista doua tipuri de birocrati in ceea ce priveste imbracamintea, si as putea spune fara nici o problema ca si in alte privinte, dar asta va veti da voi seama: birocratii care nu au o tinuta foarte eleganta, se imbraca cum apuca, blugi, tricouri, rareori camasi, atat barbati, cat si femei, dar exista si o alta categorie de birocrati care prefera sa respecte regulamentul si sa vina imbracati elegant la birou si, din cate am observat, acestia sunt si cei mai performanti birocrati. Nu pot generaliza, dar cei pe care i-am intalnit si erau mereu la costum au promovat si deja au ajuns la conducerea unor departamente ale unor multinationale de care nu ai cum sa nu fi auzit vreodata. Bineinteles, exista si birocrati care nu tin cont de imbracaminte office si sunt performanti, dar ponderea acestora este foarte mica, nu ai cum sa faci performanta daca incalci regulamente. Sa nu ma credeti acum un prefacut care doar spune ca trebuie respectate legile si le incalc de fiecare data cand am ocazia, dimpotriva, ma feresc de incalcarea legilor si ma supun acestora, bineinteles, am si eu slabiciunile mele si incalc unele legi care ma calca pe nervi si nu le inteleg utilitatea, dar deja intru intr-o alta discutie.

 

Niciodata nu am scapat de uniforma in scoala, nici in scoala primara, nici in clasele 5-8 si nici in liceu, mereu am fost obligat sa umblu imbracat ca un business man, dar nu imi pare rau. La inceput m-am opus regulamentului si am spus ca nu voi purta costum zi de zi, dar cu timpul m-am convins ca aceste masuri sunt pentru binele meu si abia acum imi dau seama de ce ma tot bateau profesorii la cap ca trebuie sa ne imbracam ca chinezii, sa fim toti imbracati la fel, asa spuneam pe atunci, dar acum rad de cat de prost puteam sa fiu si imi dau seama de cat de mult m-am maturizat si prin cate am trecut de atunci. 🙂 Gata, deja am deviat de la birocratie, imbracamintea birocratilor si de la tinutele office despre care va spuneam cateva cuvinte mai inainte.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

