Casă, dulce casă.


De la început vă spun că sunt încă un puști, stau deocamdată pe banii părinților până termin liceul, iar după cu facultatea sper să mă descurc singur, poate cu puțin ajutor din partea lor, cât mai pot și ei. Niciodată nu mi-am dat seama cât de mult poate însemna expresia pe care am scris-o în titlul articolului: „casă, dulce casă”.

Mereu spuneam cu superficialitate că e o vorbă pe care o spun toți la repezeală, fără să gândească sau să simtă ceea ce spun, dar cu greu mi-am dat seama cât de greu este să îți construiești o casă sau cât trebuie să muncești pentru a-ți cumpăra o casă, fie că este vorba de o casă la care ai și curte, fie că este vorba de un apartament, până la urmă ambele sunt case, locuri unde să te retragi după o zi de muncă grea. După ce am lucrat și eu puțin zilele astea și mi-am dat seama cât de greu este să muncești pentru a face o casă, dar la fel de greu e să muncești și altceva pentru a-ți cumpăra un apartament. Unii zic, la fel cum spuneam și eu mai de mult, „cât e, te duci la o firmă de imobiliare, cauți niște apartamente de vânzare și găsești ce-ți trebuie, faci rost de niște bani și ți-o iei”. Nu e deloc așa, trebuie să muncești, să muncești și iar să muncești pentru a îți creea o locuință modestă, ceva simplu, fără lux și fără multe pretenții.

În fine m-am trezit și eu și îmi dau seama că e mult de muncă până să îți cumperi un apartament, fie că lucrezi fizic, fie că lucrezi psihic, tot trebuie să faci eforturi nenumărate și la fel de multe sacrificii pentru a îți cumpăra un apartament decent. După ce îl cumperi mai ai de muncă, să îl mobilezi, să îl zugrăvești, mai schimbi ceva, se mai strică ceva, mereu ai ceva de făcut și ceva pe care să îți cheltui banii. Mă maturizez pe zi ce trece, îmi dau seama de multe lucruri, cum e și cazul ăsta, nu e atâ de ușor să găsești niște apartamente de vânzare și hop-țop te-ai scos cu o locuință.

Un prieten îmi tot zice de câteva luni că este în căutarea de apartamente de vanzare Bucuresti și că nu găsește nimic pe placul lui. I-am zis că dacă nici în București nu găsește, l-aș invita în provincie să vadă cum stă treaba aici. 😀

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

