Unde-i instalatorul cand ai nevoie de el?


Zilele trecute un vecin m-a contactat în legătură cu niște probleme la țevile de apă. Cam toată lumea mă știe ca „puștiul” binevoitor care se pricepe la toate și dă o mână de ajutor oricui, să zicem aproape oricui. E drept, așa e, îmi place să îi ajut pe alții și o altă chestie care e îndezavantajul meu uneori este că mă bag în treburi despre care nu am prea multe cunoștințe, îmi place să învăț lucruri noi și nu mă las bătut dacă nu reușesc să fac ceva. De la un timp m-am educat, să spun așa, și m-am învățat să refuz să mă implic în treburi la care nu mă pricep. La instalații de apă, țevi de apă, de canalare nu mă bag, orice ar fi și oricât de urgent ar fi, e o regulă pe care mi-am autoimpus-o pentru a evita problemele, spre exemplu viitoare defecțiuni care ar putea fi puse pe seama reparațiilor făcute de mine.

Din păcate, vecinul meu a plecat supărat de la mine pentru că l-am refuzat și i-am spus frumos că nu mă bag nici în instalația de apă și canalizare din casa mea, prefer să chem instalatorul și să scot niște bani din buzunar decât să fac niște reparații de proastă calitate care pot aduce pierderi mari, mă refer în special la țevi sparte și, evident, la inundații cauzate de această problemă. Chiar i-am recomandat vecinului meu un instalator care lucrează la prețuri bune și la o calitate foarte bună, e vorba de o cunoștință de-a mea, un fost vecin, mai exact. Mi-a părut rău că mi-am refuzat vecinul, dar, până la urmă, a acceptat și el idee de a chema un instalator pentru a-i rezolva problema și pentru a fi sigur că nu vor mai apărea probleme asemănătoare în viitor. Într-un fel pot spune că eram soluția de rezervă pentru vecinul meu, nu cunoștea nici un instalator și era grăbit și speriat pentru a pleca în căutarea unuia și mi-a cerut o mână de ajutor, cum spune românul, și i-am recomandat un meșter instalator care i-a reparat țeava cu probleme, fiind mulțumit și de promptitudinea persoanei pe care i-am recomandat-o și de calitatea muncii și prețul cerut de instalator.

Mai târziu, după ce instalatorul i-a rezolvat problema a venit și și-a cerut scuze și mi-a mulțumit pentru că i-am recomandat un instalator profesionist. Și-a cerut scuze, așa cum spuneam, pentru reacția pe care a avut-o atunci când i-am spus că nu mă bag în astfel de treburi, a zis că pe moment s-a supărat, dar și-a dat seama că o greșeală făcută de un amator, ca mine, poate conduce la o inundație care îl poate costa câteva zeci de milioane.

În concluzie, ești pregătit întotdeauna pentru a chema un instalator dacă ai o problemă la instalația de apă sau canalizare? Sfatul meu este să îți notezi undeva numărul de telefon al unui instalator dispus să se deplaseze la orice oră pentru a face reparații. Nu este greu să dai de un astfel de instalator, important este să apelezi la profesioniști!

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

