Țigări „clasice” sau țigări electronice?


De mult timp îmi tot pun întrebarea care este diferența dintre o țigară „clasică”, confecționată din tutun, care scoate o mulțime de fum și îi afectează pe toți cei din jur, și o țigară electronică, despre care nu știu prea multe lucruri tehnice, ci doar că este o invenție destul de recentă și că nu scoate dioxid de carbon, iar recent am aflat modul de funcționare al acestei țigări, care mi se pare destul de simplu, dar deja deviez de la comparația dintre tigari electronice și țigări „clasice”, așa cum le numesc eu. 🙂

Am uitat să vă spun, nu sunt fumător, așa că îmi este foarte greu să fac comparația, unii ar putea spune că ar trebui să încerc ambele țigări pentru a-mi face o părere, dar nu m-apuc de fumat pentru a scrie un articol cât mai relevant, consider că articolul acesta este destul de relevant, cu precizarea că este scris din perspectiva unui nefumător, care face o comparație între țigările electronice și restul, adică trage o concluzie în ceea ce privește răul cel mai mic dacă ar fi să alegem între cele 2 tipuri de țigări, dar până la urmă este libertatea fiecăruia să aleagă ce face cu banii lui și cum își satisface plăcerile, așa cum am eu unele vicii pe care alții nu le au, așa alții fumează și consideră lucrurile pe care le fac eu ciudate. Poate pare o ciudățenie, dar trebuie să vă spun că ambii mei părinți sunt fumători, așa că nu aveți cum să-mi spuneți că trăiesc printre nefumători și nu știu ce este fumatul, poate v-aș putea ajuta cu câteva informații despre fumat și țigări electronice, informații pe care le-am adunat doar din pură curiozitate, nu pentru că aș avea un interes prea mare în ceea ce privește fumatul și țigările electronice, doar pentru a aduna câteva informații pentru cultura mea generală. Acum să trecem la comparație pe care o începusem. Nu uitați, comparație este făcută de un nefumător, așa că nu vă mirați dacă sunteți fumător și citiți lucruri ciudate pe aici. 😀 S-o luăm cu începutul și, cred, cel mai important aspect al țigărilor: fumul. Nu este nevoie de nicio explicație pentru a ne da seama că țigările electronice sunt avantajate în acest caz, față de țigările clasice care scot un fum înecăcios și greu de respirat pentru cei din jur. În cazul țigărilor electronice este vorba de un „abur” care nu îi incomodează pe cei din jur în niciun fel. Al doilea punct din comparația pe care o fac are legătură cu sănătatea și cu cât de rău fac țigările sănătății. Se știe că fumatul nu face prea multe chestii bune în privința sănătății, dar studiile efectuate arată rezultate destul de ciudate, unele spun că țigările clasice fac mai puțin rău decât cele electronice, altele pun într-o lumină aceste țigări electronice și spun că nu fac atât de mult rău precum cele clasice. Destul de ciudat, nu? Părerea mea este că rezultatele diferă în funcție de cei care au comandat studiile, iar dacă ar fi să spun părerea mea în calitate de om simplu, nu de cercetător sau altceva, cred că țigările electronice și de această dată sunt avantajate pentru că țigările clasice conțin o mulțime de substanțe chimice, care mai de care mai toxice și mai cancerigene, ceea ce nu se prea poate spune despre lichidul folosit de țigările electronice. Aș mai putea continua cu alte exemple, dar mi se pare că deja am ales câștigătorul, iar dacă ar fi să continui aș avantaja țigara electronică, așa că mă opresc aici. Nu știu dacă e justificat avantajul pe care-l acord țigărilor electronice, dar mi-e destul de clar că dacă ar fi să mă apuc de fumat vreodată, deși nu cred că se va întâmpla vreodată, doar dacă îmi voi pierde mințile, voi alege să fumez o țigară electronică, nu o țigară clasică.
Ce părere ai despre țigări? Ce țigară alegi dintre cea electronică și cea „clasică”?

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

