Afacerile și prezența lor online


Astăzi doresc să vă vorbesc despre un subiect destul de vehiculat în ultimii ani, de când Internetul s-a dezvoltat neașteptat de mult. Încă suntem martorii ascensiunii Internetului, atât din punct de vedere a vitezei de navigație, cât și prin oportunitățile pe care le prezintă online-ul. Să nu uităm că și acest blog face parte din online, este micul meu colț de Internet unde scriu din plăcere și, chipurile, mă mai citește câte un rătăcit adus de Google sau de alte site-uri pe unde mai comentez pe aici. Să ajungem și la afacerile offline și legătura lor cu online-ul, subiect de la care a pornit, de fapt, această discuție. E surprinzător că în Era Internetului încă mai există oameni de afaceri și companii care ignoră Intenetul și îi subapreciază puterea, eliminându-l din lista mijloacelor prin care pot ajunge și la clienți și, fie le pot afla părerile și în funcție de acestea își pot îmbunătăți serviciile și produsule, fie pot vinde. Începe din ce în ce mai mult să se contureze un profil al omului care face cumpărături online, iar studiile arată că veniturile celor care fac cumpărături online sunt peste medie, ceea ce înseamnă că prin Internet se poate ajunge la clienți care dispun de bani și își pot permite să cumpere lucrurile de care au nevoie. Motivația ar fi că acești oameni, fie doresc să scape de zarva din magazine, fie nu au timp de pierdut pentru a își face cumpărăturile și apeleză la magazinele online. Se pare că asta nu este de ajuns pentru a îi convinge pe unii să își prezinte oferta de bunuri și servicii pe Internet. Paradoxal, nu? Pe de o parte, fără nici o îndoială, scopul oricărei afaceri este de a face profit, dar pe de altă parte, unii dintre deținătorii acestor afaceri neagă unul dintre cele mai importante mijloace prin care ar putea vinde: Internetul. Trebuie neapărat să precizez că în scurta mea experiență am întâlnit astfel de oameni de afaceri sau companii, destul de dezvoltate, unele cu reprezentanțe și puncte de desfacere și în afara țării. Nu spun că orice afacere ar trebui să își facă un magazin online în care să-și comercializeze servicile, dar un site de prezentare este de ajuns pentru început, iar dacă acesta aduce clienți și dacă natura serviciilor sau bunurilor vândute permite vinderea lor într-un magazin online, nu trebuie ignorată această posibilitate de a vinde. Aici intervin și prețurile percepute pentru crearea magazinelor online și a site-urilor de prezentare, care, recunosc, nu sunt mici, dar sunt accesibile oricărui întreprinzător și susțin menținerea prețurilor la același nivel deoarece suma investită într-un site sau un magazin online poate aduce un profit de mii sau chiar mult mai mare. Degeaba se plâng unii de prețuri, ele nu scad pentru că ei sunt zgârciți și nu sunt dispuși să investească în afacerea lor. Au de ales: fie prezența online pentru o sumă care pornește de la câteva sute de euro, fie lipsa din online și lipsa unei posibilități de a face niște bani. Cam asta-i părerea mea despre afaceri și prezența lor în online. Tu ce zici? Este important să fii prezent în online ca om de afaceri sau ca o companie care vinde diverse bunuri sau servicii?

Anunțuri

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s