Eu si comunistul


Astazi, in timp ce eram in autobuz in drum spre casa, un mos a inceput sa discute cu mine dupa ce soferul autobuzului a fost oprit pentru ca a depasit numaru de pasageri acceptati legal de catre acel mijloc de transport.A inceput sa comenteze de polisti si sa-si expuna ideile comuniste. Bineinteles, nu mi-a putut tine gura si i-am dat replica de fiecare data cand mai baga cate o idee comunista in discutie. Ajunsese in halul in care a spus ca statul e obligat sa asigure transport gratuit cetatenilor si ca am ajuns in halul asta pentru ca ne aflam intr-un capitalism primitiv, i-am spus atunci ca au trecut de mult acele vremuri in care statul iti dadea gratis orice. Suntem intr-un alt mileniu, trebuie sa gandim altfel, dar el mi-a raspuns ca ar trebui sa am grija si nu ma mai iau de babalaci pentru ca mi-o voi lua de fiecare. Am tacut si am incercat sa inchei discutia pentru ca deja simteam ca ma enervez si ca nu mai suport ideile denaturate ale bosorogului comunist care pe langa ideile comuniste mai dadea si dovezi clare de semidoctism. A incercat el sa-mi explice chestii ce tin de piata bursiera si i-am cam inchis gura cand i-am explicat ca ceea ce crede el e gresit si ca tot ce se intampla in ziua de azi e normal si orice broker cu experienta putea sa se fereasca de aceasta criza daca indeplinea niste reguli elementare. I-am insirat regulile, i-am explicat cum sta treaba cu piata „taur” si piata „urs” si si-a cam dat seama ca nu poate sa se dea cunoscator si sa minta pentru ca am notiuni de baza si informatii prin care-l pot contrazice in cazul in care spune ceva gresit. Tipic comunistului carierist, a schimbat subiectul si a inceput sa isi puna nationalismul in frunte si sa se laude ca e nu stiu ce om important, incepand sa dea citate din debitarile idioate ale supusilor sai. I-am spus sa o termine si i-am spus ca nu-l cred si ca nu suport demagogia si minciuna. Mi-am dat seama ca mosul e adept al OTV-ului dupa limbajul si ideile fanteziste.

L-am lasat pe comunist sa creada ca a castigat in urma discutiei, dar l-am lasat doar pentru ca era mai batran si eram insotit de niste cunostinte care deja se uitau urat la mine pentru ca nu mai suportau discutia contradictorie. E un lucru specific tuturor apropiatilor mei care stiu ca nu suport sa ii aud pe altii mintind si trebuie neaparat sa ii contrazic, asa ca l-am lasat pe comunist sa se creada invingator. 🙂

9 gânduri despre &8222;Eu si comunistul&8221;

  1. Pe vremea „mosului”, din salariul pe care il primeam ramaneau bani sa te descurci pana la prima leafa se putea trai bine, se putea cumpara o masiina in rate, o casa, se putea pleca in concediul de odihna in tara -oriunde- dupa care te intorceai acasa schimbai lucrurile si plecai la a doua destinatie (regula- nu puteai avea doua proprietati).
    Un singur „impediment”- trebuia sa ai respect fata de cel care oferea aceste facilitati-gura mica.
    La intarcerea din CO, ramaneau bani sa te descurci pana la prima leafa.
    In tarile „comuniste si chiar altele” se putea pleca odata la doi ani.
    Te rog sa-mi comunici daca esti un slariat obisnuit pentru aceste vremuri, cum pot realiza cele expuse de mine- cu detalii-
    Dupa involutie, au progresat extraordinar, lichele, oamenii fara cuvant,far coloana, pregatire scolara mediocra si fara tara.
    Daca gresesc si spun prostii te rog combate-ma cu argumente.
    Cu respect, Vasile Met

    Apreciază

    • Sigur nu cunosc limba Română, nu știu să comunic?

      1. Nu folosiți diacritice, e clar.
      2. Utilizați adverbul „mai” greșit. Locul lui e între pronume și verb. Vedeți reclama Fulga, „mai m-am gândit la ceva”. :))

      Apreciază

  2. Clar, respectați tiparul „moșului” despre care v-am spus. Să fim sinceri, cu limba română nici dumneavoastră nu vă descurcați mai bine.
    Încerc să-i conving pe cei ca dvs că statul, în acea perioadă, vă oferea toate lucrurile pe care le-ați înșirat numai pentru a vă ține gura, așa cum ați spus-o. Îți oferea un loc de muncă doar ca să te știe în timpul programului acolo.

    Dacă tot ați spus lucrurile bune, ați uitat de cele rele. De raționalizarea alimentelor ce părere aveți, era tot un beneficiu, nu? De colectivizarea forțată și de tratamentul inuman al țăranilor ce mai spuneți? Numai de bine, nu?

    Vă iert tonul superior din respect pentru că sunteți mai în etate decât mine, de asta am aprobat și cel de-al doilea comentariu. Să nu uit, dacă trăiați în regimul mult lăudat de dvs nu aveați acces la Internet. 🙂

    Apreciază

    • Discutam si nu conteaza varsta, putem fi civilizati la orice varsta.
      Daca acum vorbesti si barfesti pe cine doresti, traiesti mai bine („sa traiti bine”).
      Din cate-mi amintesc nu exista om fara „job”, cei care traiesc in canale, oameni ai strazii sunt categorii cre au aparut odata cu dvs. (banuisc)
      Acum exista o alta „rationalizare”, aveti dreptate.
      Taranii colectivizati (si eu am rude la tara) aveau mai multe decat cei din orase (daca erau harnici).
      De tratamentul inuman al taranilor in comparatie cu cei care traiau in oras, nu cunosc amanunte.
      Acum daca taranul a dobandit pamant, il vinde, ca este greu de muncit.
      Multumesc pentru iertare dvs.
      Pe vremea aceea internet nu prea exista in Europa si spun acestea pentru ca am vazut destul de multe.
      Si mai am o rugaminte personala explica-mi chestia cu lb. romana pe care n-o cunosc.
      Cu respect, Vasile Met

      Apreciază

      • Dvs mi-ati spus ca nu stiu limba romana, am fost cam rautacios, o recunosc, m-am simtit putin atins de afirmatia dvs. 🙂

        Taranii din ziua de azi s-au cam lenevit, dar daca ar fi sa vorbim despre cum au „evoluat” romanii dupa revolutie am putea scrie sute/mii de pagini. Despre tarani in perioada lui Ceauseascu v-as putea povesti multe, toti bunicii mei au trait la tara si mi-au povestit destul de multe lucruri neplacute din acea perioada.

        Apreciază

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

