Dezvoltare continuă


De ceva timp, adică de vreo câțiva ani buni, mă tot gândesc la cum aș putea atinge succesul. Am încercat să citesc povești de succes, sfaturi de la oameni care au atins succesul și să îi urmăresc pe cei care fac cu adevărat performanță.

Deși am tras niște concluzii, încă nu am reușit ceva. Tot sper să descopăr rețeta succesului, să dea norocul peste mine peste noapte și să mă îmbogățesc și să fac de îmi place. Momentan fac ce îmi place, dar nu câștig bani. Mult timp nu o mai pot duce așa. Totuși, încerc să mă determin să mă apuc singur de muncă, mă refer aici mai mult la freelancing, la „muncă” online, poate, poate voi face din asta un mijloc prin care să mă întrețin, poate să mai și economisesc ceva.

Concluzia mea, după atât timp: totul ține de consecvență, de dezvoltarea continuă. Am citit asta în mai multe cărți, la început, dar acum mi-am dat și eu seama, după ce mi-am încetinit căutarea că acesta este secretul, dacă e un secret, îmi dau seama din ce în ce mai mult că e un lucru firesc, pe care ar trebui să-l știe toată lumea. Doar dezvoltarea continuă te poate duce în timp la succes. Nu trebuie să eliminăm din context perseverența, nu trebuie să te lași niciodată bătut, nu trebuie ca după un an în care ai citit câteva cărți dintr-un anumit domeniu și nu ai reușit să pui lucrurile învățate în practică să nu mai citești nimic și.. s-o lași. Trebuie să mai citești, să mai încerci o dată, dacă nu merge, mai citești o dată aceleași cărți, poate ți-a scăpat ceva, poate nu ai aplicat un sfat așa cum trebuie, poate sfatul e greșit, caută o soluție singur. Am făcut greșeala de a nu mai citi pentru că am simțit că nu mă ajută cu nimic ceea ce citesc, dar mi-am dat seama că orice aș citi, într-un moment îmi va fi de folos.

Cineva spunea, nu îmi aduc aminte cine 🙂 , nu există un punct de echilibru, adică după vreo câțiva ani de evoluție să spui „Gata, îmi ajunge, sunt destul de deștept și nu mai am nevoie să citesc, să văd ce spun alții despre un subiect care mă interesează” și să te oprești din evoluție. Odată ce te-ai oprit din evoluție și din învățat ai început să involuezi și să pierzi tot ceea ce ai învățat până atunci, deși, aparent, încă folosești acele concepte învățate. Întotdeauna este loc de mai mult. Mereu mai avem ceva de învățat, de aia trebuie să muncim continuu și… să ne dezvoltăm continuu.

 

Vă dau un exemplu. Este vorba despre o somitate a dezvoltării personale, Brian Tracy. Îl urmăresc de ceva timp și i-am citit câteva dintre cărți. Nu pot contesta valoarea lor, deși uneori îi reproșez că încearcă să ajungă la oamenii mai puțin culți, nu e nimic greșit, dar în aceste încercări textele lui pierd își pierd valoarea. În fine, revenind, m-a impresionat faptul că el încă citește, și citește enorm de mult. Deși are o vârstă destul de înaintată, el continuă să citească și… să ceară recomandări de cărți fanilor săi. Da, e impresionant și, deși în spatele acestei acțiuni poate stă o tehnică de manipulare, el chiar citește acele cărți, deci se folosește de mai multe lucruri în diverse moduri, reușind pe de o parte să îmbunătățească legătura cu fanii săi, pe de altă parte să citească niște cărți și să învețe lucruri noi.

 

Am început să îmi dau seama că o zi în care nu am învățat nimic nou este o zi pierdută. O zi în care nu am descoperit ceva nou, nu contează ce e, un nume, o persoană, o descoperire, un studiu, o carte, un site, e o zi reușită, o zi în care îmi continui dezvoltarea și mai pun o cărămidă la contrucția… mea.

 

Așa că, poate asculți sfaturile unui simplu blogger, ale unui om obișnuit, asta îți recomand, asta fac și eu, nu vorbesc din cărți, învață, învață, învață și învață. Doar așa poți ajunge ce vrei și unde vrei, altfel nu ai cum, de fapt, ai cum, dar ai nevoie ori de bani, ori de pierderea demnității.

 

Dacă acest articol ți-a fost de folos și îl consideri de valoare, te rog să îl distribui și prietenilor, rudelor, cunoștințelor tale și oricui mai vrei tu.

Mulțumiri anticipate!

 

Acestea fiind spuse, vă urez succes în dezvoltarea continuă,

Mein Mindz

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

