Despre scris. Despre blogging.


Azi vreau să vă vorbesc despre scris și despre blogging. Niciodată nu m-am catalogat drept un bun scriitor, inspirat sau mai știu eu ce lucruri bune se pot spune despre cineva care scrie bine și… frumos, să zicem. În câteva luni împlinesc trei ani de blogging, timp în care am scris destule articole, unele mai serioase, altele mai în glumă, unele inspirate, altele niște nonsensuri, cert e că am scris destul de mult în acești ani. Dacă e să trag o linie după acești trei ani de blogging și să ajung la o concluzie, vă pot spune că scrisul e perfectibil. Nu vorbim aici de literatură sau de poezie, vorbim de articole, de blogging. Nu te poți apuca de scris azi și să te aștepți deja ca mâine să ai primii cititori și să fii apreciat. E posibil doar dacă ai un talent înnăscut, dar rareori se întâmplă așa ceva. Dacă te apuci de scris și perseverezi, scrii un articol la un anumit interval de timp, s-ar putea ca în timp să reușești să scrii articole de calitate, care să fie apreciate de alții.

O recunosc, în acești aproape 3 ani nu am avut cititori. Primul lucru pentru care nu am avut succes răsunător în blogging este lipsa promovării, niciodată nu am vrut să fac blogging pentru faimă sau pentru bani. De aceea, nu prea-mi place să fiu numit blogger, dar atât timp cât îmi înșir ideile pe un blog, nu am ce comenta. Al doilea motiv, pe care mi-l și asum, este tocmai scrisul. Recunosc, nu scriu excelent și știu că sunt greu de citit, uneori îmi lipsește atât de mult coerența încât sunt obligat să șterg paragraful și să-l reformulez pentru că nici eu nu mai înțeleg ce scriu.

 

La ce ajută bloggingul? După cum poate v-ați dat seama, e un exercițiu de scriere. Ai la dispoziție un spațiu nelimitat în care poți scrie oricând vrei tu și orice vrei tu. Scriind îți poți descoperi o anume libertate, de multe ori m-am simțit mult mai bine după ce am scris un articol pe acest blog, deși articolul scris nu avea nicio legătură cu problema care mă frământa, întotdeauna mă simțeam mai relaxat, mai liber după ce terminam de scris un articol. Continui să scriu pentru că vreau să îmi îmbunătățesc scrisul. Nu vreau să fiu scriitor, nici măcar blogger de succes, doar îmi place să mă concurez și să-mi demonstrez că pot scrie și că îmi pot îmbunătăți exprimarea scriind. E un experiment, e un exercițiu, e ceea ce vrei tu. E ceva ce-mi place și continui să fac, altfel nu mai vedeai articol acesta și nici multe altele pe acest blog.

 

Am scris, scriu și voi mai scrie. Pentru că îmi place, pentru că pot, pentru că vreau, pentru că…, pentru că… .

 

Ești blogger? Cum ți se pare că e să scrii?

Nu ești blogger? Te-ai gândit vreodată să îți deschizi un blog? Ai rugat vreodată un prieten să te lase să postezi un articol pe blogul lui? Încearcă doar și vei vedea dacă îți place.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

