Ce, mă?


Observ anumite chestii ciudate la mine în ultimul timp. Am început să am momente în care nu mă pot concentra la ceea ce fac și mă apuc să filozofez. Ciudat este că îmi pun întrebări din ce în ce mai complicate, iar, de multe ori, răspunsurile întârzie să apară. Încep să îmi pierd o groază de timp în căutarea unor răspunsuri la niște întrebări… uneori de-a dreptul ciudate și despre care nu am idee de unde le scot, în condițiile în care eu nu am avut nicio valență cu filozofia și niciodată nu mi-au plăcut chestiile obscure pe care le studiază filozofia. Prefer să mă îndrept către științele care au legătură cu materialitatea, să nu spun științe exacte, deoarece nu sunt tocmai exacte. Pot spune că nu știu cu exactitate ce este filozofia și habar n-am cum se face filozofie adevărată, deși cunosc câteva concepții ale unor filozofi și cunosc câteva dintre principalele sisteme filozofice de care n-am putut să scap în liceu și fără a căror înțelegere nu m-a lăsat doamna profesoară să plec de la ore. Îi mulțumesc mult pentru tot ce a realizat pentru mine, pe această cale, dar nu cred că ar fi mândră să își vadă numele pe aici pentru că mi-a demonstrat în anii în care mi-a fost profesoară că face ceea ce face din plăcere și niciodată nu o face pentru laude sau premii. Pe scurt face ceea ce-i place.

 

Revenind la accesele mele filozofice pline de neprofesionalism, încep să mă îngrijorez și încep să îmi pun mai multe întrebări în legătură cu ceea ce se întâmplă cu mine. O fi o etapă firească din viața unui om sau am procedat într-un alt fel undeva?

 

Nu știu. Până când voi găsi un răspuns îmi rămâne în cap întrebarea „Ce, mă?”, de care nu pot scăpa și-mi adâncește și mai mult această dilemă.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

