Un Paște fără mesaje siropoase


Anul ăsta mi-am dorit ca sărbătorile de Paști să fie altfel, i-am rugat pe toți pe cei care mă  cunosc să nu mă mai eticheteze pe Facebook în imagini cu iepuri, ouă sau mai știu eu ce și i-am rugat să nu îmi trimită mesaje siropoase și redundante. 

Am acceptat și am apreciat mesajele simple, nu și template-urile copiate de pe net, măcar de ar fi făcut cineva vreun efort pentru a le compune, dar la o simplă căutare pe Google, totul devenea și mai clar și vedeai că acel mesaj e pe minim 10 site-uri, a avut de unde alege omul.

Nu trebuie să mă consideri de acum un ateu, cred în Dumnezeu, cred în înviere, cred…, cred…, dar mă dezgustă această latură a sărbătorii. De ce să trimiți nu știu câte zeci de mesaje la fel, cică împărătășești cu ceilalți bucuria învierii, pe naiba, nu faci altceva decât să te comporți ca un robot. Câteva companii mi-au trimis mesaje pe mail de Paște, oare ele ce au mai vrut?

Pe lângă asta, mă dezgustă și latura economică a sărbătorii, aici nu vorbesc doar de Paște, ci și de Crăciun și de orice altă sărbătoare mai mare. Toată gloata-i în magazine, toți vor reduceri, toți se înjură la cozi, toți se împing, te bagă-n origini și apoi, peste vreo 2-3 ore, mai pe seară, merg credincioșii-oameni la biserică și se roagă. Nu, nu așa se face. Dă-o naibii de mâncare, nu cred că e foarte importantă, iar dacă e, nu e la fel de importantă ca trăirea interioară pe care ar trebui s-o stârnească această sărbătoare. 🙂 Să facem un exercițiu de imaginație, ne aflăm în Vinerea Mare, într-o biserică, numărăm oamenii, mergem apoi într-un magazin, facem același lucru, numărăm oamenii. Rezultatul? Nu cred că mai trebuie vreo explicație, v-ați dat seama la ce mă refer.

 

Încep să fiu din ce în ce mai dezgustat de această lume și deseori râd fără oprire timp de minute bune atunci când urmăresc felul în care acționează oamenii zilelor noastre.

 

Am uitat cine suntem, de unde venim, care e scopul nostru, câți oameni mai au principii în ziua de azi? Printre multele altele ne-am pierdut și nu cred că mai e vreo cale prin care ne-am putea regăsi, vom rămâne pentru totdeauna în aceeași prostie ca și cea de astăzi, dacă nu mai într-una mai crasă.

 

Atât pe azi. Cristos a Înviat! Un Paște Fericit!

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

