Eu și fotbalul


Nu prea îmi place să fac mișcare, de aceea nici nu prea îmi place să urmăresc spoturi: meciuri de fotbal, meciuri de baschet, volei, tenis etc etc. Mulți mă întreabă cum pot trăi fără să mă uit la fotbal și mă întreabă ce fel de bărbat îs dacă nu mă uit la meciuri de fotbal.

Le răspund repede și scurt: „Nu-mi place!”. Un joc mai aplatizat și mai plictisitorul decât fotbalul nu am mai văzut. Nouăzeci de minute în care 22 de fraieri aleargă într-un perimetru după un balon.  Discutăm noțiuni criptice, greu de înțeles, nu?

 

Eu zic că în fotbal se pune vorba despre puțin talent și multă muncă. Nu trebuie mai mult. Cred că orice băiat visează să ajungă fotbalist, vorba aia, programare socială: nu ești bărbat adevărat dacă nu îți place fotbalul și nu te uiți la meciuri sau la sport, în general. Prefer să citesc ceva sau să am o discuție cu cineva mai bine decât să stau pe fotoliu în fața televizorului urmărind jocul unor idioți care în afara terenului de fotbal sunt niște… idioți. Vorbim de talente adevărate, oameni de valoare, cultură, elita, ce să mai zicem.

 

Nu mă cred eu foarte deștept, dar nici atât de prost încât să mă uit la fotbal. Nu știu cum să zic, dar dacă ajunge un urmăritor de meciuri de fotbal pe aici, să știe că n-am nimic cu el, dar îl rog să îmi explice cum stă treaba cu fotbalul și de ce urmărește meciurile alea plictisitoare, nu îi cer mai mult, atât doar.

 

Pe final doresc să vă recomand un articol scris de tovarășul Sergiu, tot despre sport și… despre „urmăritorii de sport”, cum îi numește el pe consumatorii de meciuri sportive. Citiți-l aici. Am mai recomandat de-a lungul timpului și ale articole scrise de Sergiu, dar ăsta mi se pare cel mai cel. 🙂 Succes la citit, e destul de lung.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

