Google Penguin 4.0


Zilele trecute prietenul nostru Matt Cutts a anunțat lansarea unui nou update pentru algoritmul Penguin, ajuns, se pare, la versiunea 4.0.

Care este scopul Penguin 4.0?Ca și Penguin 2.0, Penguin 4 își propune să înlăture rezultatele spam din căutări și…, ghici ce, să ofere rezultate mai relevante utilizatorilor Google, ca de fiecare dată.

 

Ce zicea nenea Matt Cutts despre versiunea a patra a Penguin?

Pe lângă scopul pe care l-am enunțat mai sus, Matt a anunțat și faptul că aproximativ 2,3% din rezultatele în limba engleză vor fi afectate serios de acest update.  Procentul de siteuri afectate de către acest update variază de la țară la țară, de la limbă la limbă, Matt Cutts anunțând că rezultatele unelor limbi ar putea fi afectate într-un procent mai mare, totul variind în funcție de cât spam există pe siteurile scrise în acea limbă.

 

Observ că după primul update Penguin, care a afectat mai mult de 3% din rezultate, Penguin 4 afectează cele mai multe rezultate. Momentan nu am văzut schimbări prea importante în onlineul românesc sau, cel puțin, nu la siteurile pe care le dețin, deci „pinguinul 4” se lasă așteptat în .ro. Mai stau câteva zile cu griji, să nu cumva să fiu lovit de acest update, deși nu mă simt cu musca pe căciulă, mă știu curat ca lacrima, dar în SEO totul e posibil, ești lovit atunci când nu te aștepți… la fel ca în viață, de altfel. De aia îmi și place SEO și ador la nebunie grădina zoologică Google care, cică, are scopul de a rafina rezultatele și a le afișa pe cele mai bune dintre cele mai bune. Prostii… pentru că tot cine are bani de investit în link-uri ajunge în primele rezultate ale primei pagini în căutări… Deci, nu aduce nimic nou acest Penguin.

 

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

