Diversificarea: cheia succesului?


Îmi place să urmăresc businessuri, să văd ce se vinde bine și ce idei au succes. Fac asta de câțiva ani buni și deja încep să trag concluzii. După atâtea informații adunate cred că am ajuns la câteva concluzii bine întemeiate. Prima și cea mai importantă concluzie pe care am tras-o după tot acest timp în care am studiat este că singura cale spre succes este diversificarea.

Fie că vorbim despre o afacere, fie că vorbim despre studii, chiar dacă vorbim despre cel mai banal sau cel mai complex lucru, diversificarea e cheia succesului. Trebuie doar să urmărim câțiva coloși ai pieței IT și vom vedea că tot pe diversificare mizează și ei.

1. Facebook

Facebook încearcă pe lângă perfecționarea serviciilor pe care le oferă și să își mărească aria activităților și produselor sale. Face achiziții peste achiziții, iar strânge bani, iar cumpără ceva, și așa mai departe. Am scris mai de mult un articol despre achiziția WhatsApp și un altul despre achiziția TitanAerospace.  Este foarte clar că Facebook a făcut aceste achiziții și pentru a își asigura viitorul. Momentan sunt primii, sunt cei mai buni, dar nu se știe ce le rezervă ziua de mâine. Dacă le pică rețeaua de socializare? Pentru asta își dezvoltă afaceri și în alte segmente economice, diversifică, pentru a își asigura viitorul în cazul unui viitor eșec și, de ce nu, pentru a scoate din ce în ce mai mulți bani, atât din noile servicii apărute în urma diversificării, cât și din noile funcții implementate pe Facebook.

2. Google

Google, o altă somitate a onlineului care se îndreaptă, la fel, spre diversificare de când o știm. Au pornit de la un simplu motor de căutare și au început să furnizeze servicii de tot felul, toate bazate tot pe diversificare. Au cumpărat Youtube, au cumpărat companii mai mici, concurență serioasă pe viitor, doar pentru a își dezvolta serviciile. Au mizat atât de mult pe diversificare încât și-au dezvoltat propria rețea de socializare, cu ani în urmă, un serviciu de mail și povestea poate continua.

 

3. Apple

Contrar dorințelor lui Steve Jobs, Apple a început să diversifice produsel pe care oferă. Steve Jobs a fost un om extrem de independent, putem spune chiar egoist. De aceea el a lansat produse și servicii unice, dedicate unui anumit segment de piață, de aceea nu am văzut niciodată, până în urmă cu vreo câțiva ani, după moartea lui, un „măr roșu” luminat sau Mac în altă culoare decât gri.  Noii conducători ai Apple au început să diversifice, după 5, 5S au scos și 5C. Au scos un iPhone în mai multe culori, au diversificat. Au cumpărat recent compania Beats Audio, de ce? Diversifică!

 

 

Cam atât, aș spune. Cred că aceste 3 exemple de mari companii care au mizat pe diversificare sunt de ajuns. Diversifacarea e cea care te ajută să supraviețuiești pe o piață aflată în plină criză financiară. Bani sunt, dar îi au doar unii. Tu trebuie doar să îi convingi pe acei „unii” să îți vândă produsul, de aceea ești nevoit să diversifici.  Diversificare trebuie făcută întotdeauna inteligent, fără schimbări prea bruște față de produsele sau serviciile pe care le oferea înainte compania, trebuie făcute în așa fel încât să nu dispară de tot de pe piață produsele vândute înainte.

 

Diversificarea e cheia succesului, dar trebuie direcționată și făcută bine pentru a conduce către succes!

 

Nu uitați! Divesificați! Nu învățați doar o anumită specializare, încercați să vă găsiți un hobby și să vă perfecționați abilitățile pe care le aveți în ceea ce privește acel hobby. Dacă profesia pe care ați învățat-o nu mai e căutată de mâine? Ce faceți, oare? Nu vă pare rău că la un moment dat nu ați diversificat activitățile în care v-ați investit timpul? De aceea, diversificați, diversificați și nu vă limitați doar la o anumită activitate, la un anumit produs pe care îl cumpărați zilnic, încercați și altceva!

Anunțuri

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s