Prieteni


Niciodată nu am fost un tip foate descis, am preferat întotdeauna să tac mai bine decât să îi spun cuiva că greșește sau că nu îmi convine ceea ce spune. Asta nu înseamnă că nu mi-am susținut punctul de vedere, dimpotrivă l-am susținut mereu cu cele mai puternice argumente și în cele mai etice moduri. Până cândva am considerat că am prieteni, că îmi sunt alături oricând aș avea nevoie și aș fi făcut orice pentru ei.

 

E trist să afli că oameni pe care îi credeai dragi te-au trădat și să îți dai seama că nu dau doi bani pe sentimentele pe care le-ai investit, până la urmă, în relația pe care o ai cu ei. Mi-am dat seama că am greșit, că am ajutat pe cine nu trebuie când nu trebuia.

De fapt, nu știu de ce i-am ajutat. Ba da, le spuneam prieteni și credeam că îmi sunt alături, ah, da. S-a dovedit că nu e așa și că tot singur trebuie să mă descurc și să îmi rezolv problemele.

 

Ei tot la mine vin când au o problemă. Li se par al naibii de nefiresc când refuz să îi ajut sau atuci când le cer ceva în schimb. OK, îți dau asta, te ajut cu asta, dar dă-mi și mie de un croissant și de o bere, trebuie să trăiesc și eu din ceva. Replica lor este întotdeauna: „Dar nu eram prieteni? De ce-mi ceri așa ceva?”.

Aham, acum suntem prieteni, dar atunci când ați ieșit împreună fără să îmi spuneți nimic tot prieteni eram, nu?

Da, m-am săturat de ajutorul pro bono și de prietenii falși. Încerc să îmi construiesc singur universul și să fiu independent. Nu vreau să depind de nimeni și vreau să fiu apreciat la adevărata mea valoare.

 

De acum fără favoritisme, fără prietenii false, fără ajutor pro bono justificat de simpatii. Ajut gratuit doar pe cine consider eu că îmi merită ajutorul și știu că m-ar ajuta gratuit la rândul lui când va fi nevoie.

 

Scriu acest articol pentru că s-a întâmplat ceva cu persoanele pe care mi le credeam prietene. Nu e prima dată. Nu e nimic diferit, mereu e la fel și mereu eu sunt prostul. Îs deștept doar când au nevoie de ajutor, dar când e vorba de distracție nu știu nimic, cică nu știu să comunic cu ei că mi-ar fi spus.

 

Jet! Săptămâna viitoare veți avea nevoie de ajutorul meu, știu de pe acum și sunt foarte sigur. Mă voi da lovit și nu vă voi ajuta. Doar pentru că sunt prietenul vostru, cel mai bun prieten care vă e alături doar la greu. Nu și de data aceasta!

 

E trist, îmi e foarte greu să spun așa ceva, dar m-am săturat să fiu doar un mijloc și să fiu folosit precum o cârpă, fiind amăgit cu termeni precum drag, prieten, tovarăș și mai știu eu ce.

 

Mi-e greu, o repet, dar aici mi se opresc prieteniile, ceea credeam eu prietenie, de fapt. Mi s-a demonstrat că nu există prietenie i că totul e doar o iluzie, am fost ținta minciunilor lor și, mai rău, le-am mai și crezut până acum.

 

Nu e prima dată, dar sunt sigur că e ultima dată. De azi s-au terminat tovărășiile. Vrei ajutor? Scoate banii. Nu sunt un materialist sau un profitor, dar nici prieten nu sunt. Dacă mă crezi prieten, dovedește-mi! Eu m-am săturat să vă tot dovedesc și să nu primesc niciun răspuns de la nimeni atunci când am nevoie de ajutor.

 

De azi îmi pregătesc chitanțierul și.. să nu fiu nesimțit… voi folosi chitanțe cu mențiunea „Pentru prieteni”. Pe interes ar spune unii, dar până acum eu am fost ăla luat de prost, de acum eu voi lua proștii în căruță, eu voi fi necredinciosul care va face mișto de prietenii lui, prieteni între ghilimele.

 

Așa ați fost, așa voi fi, dragi prieteni!

 

Cu respect și stimă,

Mein

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

