Românii și bogații


Din nou m-am trezit cu idei pseudo-filozofice în cap, de data asta scriu și pe blog. Azi despre români și bogați, în general. Modul în care îi privesc românii pe bogați și cum se raportează românii la bogăție, în general. Poate o temă mult prea dezbătută în ultimul timp, dar nicăieri nu am găsit niciun articol, nicio părere care să mă lămurească îndeajuns și pe care să o aprob în totalitate.Să definim puțin cei doi termeni pe care îi avem în discuție: români = persoane care trăiesc în țara numită România și au fost crescuți în cultura românească; bogați = persoane care dețin o avere semnificativă, nu contează cum a fost obținută.

 

De atâția ani în România, ani de observație continuă, am reușit să observ că românii îi urăsc pe bogați, un om bogat înseamnă, din capul locului, un hoț, un mincinos, un urâcios, numai lucruri rele despre oamenii bogați.

 

Nu există bogați cinstiți și bogați necinstiți, ci bogatul e necinstit.

Nu există bogați care să-și fi câștigat cu trudă averea, toți au furat, toți au obținut profit de pe urma muncii sclavilor.

Bogații nu sunt oameni, ci sunt animale, chiar niște animale de rang inferior, niște lichele ale societății, niște entități rele care nu au nimic de-a face cu oamenii.

 

La nivelul simțului comun românii îi urăsc pe bogați, nu auzi român (sărac) care să vorbească de bine un bogat. Românii valorizează sărăcia și săracii sunt toți cinstiți, curați ca lacrima, nu există sărac hoț, ăsta deja e pleonasm.

 

Părerea mea

E o nebunie să spui despre toți bogații sau despre toți săracii că sunt nu-știu-ce sau nu-știu-cum. Nu poți generaliza fără să ai niște date concrete care să îți permită asta, uneori chiar și în prezența acelor date nu îți este permis așa ceva, cu atât mai puțin în absența lor.

Mă deranjează această atitudine față de bogați, nu sunt bogat, chiar mă pot considera sărac, dar să spui despre toți bogații că sunt necinstiți e cam hazardat. Da, majoritatea pe lângă afacerile pe care le-au avut s-au ocupat și de chestii ilegale, dar în calea lor spre îmbogățire, să spunem așa, au trăit și niște sărăntoci pe lângă el, a oferit niște locuri de muncă pentru câțiva oameni(uneori mii sau zeci de mii) care trăiesc de pe urma bogătașului neghiob și idiot. Da, da, ăla care e închis acum pentru spălare de bani, mită sau mai știu eu ce, oferă o pâine săracilor care-l fac necinstit și nu mai știu cum.

 

Probabil majoritatea dintre noi lucrăm pentru un bogătan împuțit și necinstit, ne obținem o pâine cinstit de pe urma unui necinstit.

E normal să îl tărâim prin noroi pe cel care ne dă bani să ne ducem traiul mai departe? Asta mi se pare invidie.

Ajung la concluzia că românii îs al naibii de invidioși și nu doar în ceea ce-i privește pe cei bogați, sunt invidioși față de toți cei care o duc mai bine decât ei și nu se dau înapoi să îi înjure și să arunce cu noroi în ei, chiar dacă știu că nu au dreptate sau că tot ceea ce spun este nefondat și sunt mânați doar de ciudă.

 

Din nou spun, asta-i Rromânia mea, ăștia rromânașii mei. Printre ei am crescut, sper să rămân printre ei cât voi trăi, dacă voi rezista și nu mi-oi lua odată câmpii și voi ajunge pe undeva, printr-un alt colț al lumii, simt deja că nu mai suport, asta de ani buni.

 

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

