Rețelele de socializare au pus forumurile pe liber


În ultimele săptămâni am fost încărcat de probleme, majoritatea s-au rezolvat, dar încă mi-au mai rămas câteva. Fiind crescut pe Internet, bineînțeles, am căutat răspunsuri acestor întrebări pe forumuri. Am găsit forumurile care se ocupă de domeniul problemelor pe care le-am avut, dar, surpriză! Majoritatea forumurilor erau abandonate, nimeni nu a mai scris pe ele ba din 2009, ba din 2011-2012.

Nu am găsit nici măcar un forum activ, unde să se scrie în toate topicurile și să fie minim 10 utilizatori care postează frecvent. Am rămas surprins, fac parte din mai multe comunități de webmasteri, unde este activitate multă pe forumuri, lumea scrie, întreabă, răspunde. M-am gândit că pe toate forumurile este așa, dar m-am înșelat. Am văzut activitate doar pe câteva forumuri(2-3) care sunt online de când mă știu, dar nici acolo nu mai e activitate așa cum era odată.

 

M-am oprit câteva zeci de minute și m-am minunat de cât de mult au decăzut forumurile. Nu îmi vine să cred că am găsit atâtea forumuri abandonate, forumuri care erau altă inima onlineului, toată lumea avea cont, de acolo îți făceai prieteni, viața utilizatorilor de Internet gravita în jurul câtorva forumuri, era o modă de a spune: „Spune-mi pe ce forumuri intri, ca să-ți spun cine ești”. Au trecut acele vremuri și locul forumurilor a fost luat de către rețelele de socializare, acum sunt grupuri de Facebook, pagini de Facebook, chaturi și așa mai departe.

 

Rețelele de socializare au pus forumurile pe liber, forumurile nu mai sunt la modă, e drept, e mai ușor să faci totul pe Facebook, dar prezența pe un forum îți conferă o anume identitate, îți e ma ușor să îți selectezi „colegii” și totul e nișat, eu zic că altele sunt posibilitățile. Nu contează despre ce rețea de socializare vorbim, deși eu am dat doar exemple de pe Facebook, pentru că toată lumea le cunoaște, nu e ceva particular despre care lumea să nu știe prea multe, acestea oferă funcții care înlocuiesc cu succes forumurile.

 

Îmi pare rău și marchez pe această cale, pe blogul meu, o zi tristă în care declar oficial forumurile moarte. Nu mai e activitate, mai sunt câțiva amărâți care intră cu nostalgie pe forumuri și rememorează cu nostalgie momentele petrecute pe acele forumuri, uneori mai caută lume care să fie activă pe forumuri, dar mai rar își găsesc colegi dispuși să întrețină o discuție pertinentă pe forum. 🙂

 

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

