Noua tabula rasa, 2014


Nu îți vine să crezi la ce nivel poate să ajună prostia umană în zilele noastre. Deși au trecut mai mult de 20 de ani de când a căzut comunismul și relațiile pe plan internațional s-au mai detensionat, se pare că atitudinile și comportamentele neanderthaliene nu au dispărut.

Tehnologia e bună atât timp cât este folosită corect și în scopuri bune. De această date a căzut în mâna unor primitivi, unor oameni care nu gândesc atunci când acționează. O nouă tabula rasa poate fi definită, tabula rasa anului 2014.

 

Am cam lungit introducerea, dar nu am spus la ce mă refer. Este vorba despre zborul MH17 care  a fost doborât de către o rachetă lansată de către separatiștii pro-ruși. Rusia își neagă implicarea, ucrainenii își neagă implicarea, separatiștii sunt curați ca lacrima. Nimeni nu e vinovat, toată lumea e curată, dar un avion a fost doboborât și 300 de oameni au murit.

În acest caz scuzele nu sunt admise, de greșeli nici nu încape vorba, nici acestea  nu sunt admise. Reacțiile sunt împărțite, pro-rușii, păreriști de fel, ajung să spună că avionul nici nu a existat și că zborul apare anulat pe nu știu ce site. Oricât de patriot ai fi, oricât de băutor de vodkă, oricât de… tâmpit, nu ai cum să fii de acord cu așa ceva, nu ai cum să afirmi că nu este adevărat sau chiar dacă este adevărat, nu e o pierdere foarte mare. Am citit părerile multora, iar deseori am găsit persoane cu concepții de acest fel, unii dintre ei prieteni de ai mei, cu fani ai Rusiei.

 

Asistăm la formarea unei noi specii, noua tabula rasa, a anului 2014, omul care lansează rachete și se comportă indolent, de parcă ar fi omorât o muscă, nu câteva sute de oameni.

Știam că există un conflict în acea zonă, îi știam pe ruși în stare de orice, dar nu credeam că se va ajunge vreodată la așa ceva. Este inadmisibil ca așa ceva să se întâmple pe teritoriile Europei în anul 2014, în acest secol în care se crede că lumea a evoluat atât tehnologic, cât și la nivel intelectual. Se pare că este doar o iluzie, comportamentele belicoase persistă, oameni în stare de orice vedem peste tot, tabula rasa nu a dispărut, ne arată că a evoluat, poartă numele de noua tabula rasa și ne arată că are în mâini echipament militar și nu se dă înapoi de la folosirea acestuia.

 

De această dată au murit 300 de oameni, poate altădată vor muri și mulți, poate va fi unul dintre noi, poate vom fi toți.

Niciodată nu i-am simpatizat pe ruși, i-am urât pentru atitudinea lor megalomană și arogantă, în plus, poveștile bunicilor din timpul războiului m-au făcut să îi urăsc și mai mult. Omorau, violau, călcau în picioare fără nicio remușcare.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

