Despre Proiectul Gutenberg


În anul 1971 Michael Hart lansa Proiectul Gutenberg, un proiect ce are ambiția de a crește importanța cărților în format electronic. Totul a început prin publicarea Declarația de Independență a Statelor Unite ale Americii.Pe atunci totul se făcea manual, textul era transcris manual, nu existau scannere, nu existau programe software de recunoaștere vizuală a caracterelor.

La timpul său, Proiectul Gutenberg a fost o încercare ambițioasă. La fel a rămas și acum, după 43 ani acesta însumând peste 45000 de cărți în format electronic. Ceea ce trebuie precizat este că în Proiectul Gutenberg sunt incluse doar cărțile care nu intră sub incidența legii drepturilor de autor.

Proiectul Gutenberg este cea mai bună soluție pentru cei care sunt în căutare de cărți electronice legale, care nu vor să pirateze.

Am găsit destule cărți din literatura universală pe Proiectul Gutenberg, așa că merită să faceți o căutare pe site și să vedeți dacă găsiți vreo carte care vă place.

 

Scriu cu plăcere despre acest proiect deoarece îmi place ideea lui și, cu părere de rău, spun că am aflat cam târziu despre el, cu vreo 2-3 ani în urmă. Astăzi mi-am adus aminte și vreau să dau vestea mai departe, nu doresc ca un proiect de o asemenea valoare să se piardă.

Pentru cei interesați, siteul Proiectului Guternberg este www.gutenberg.org.

 

Și, dacă vă întrebați dacă numele proiectului are vreo legătură cu cel care a inventat tiparul, să știți că proiectul a fost denumit după cel care inventat tiparul, germanul Johannes Gutenberg.

 

Lecturi plăcute vă urez!

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

