Votăm sau nu votăm?


Mai sunt câteva zeci de minute și e duminică, 16 noiembrie. Astăzi îl vom vota pe președintele României. O zi încărcată de responsabilitate și de importanță, de ea depinde viitorul nostru, în funcție de ea în următorii ani țara noastră o va lua-ntr-o direcție sau în alta.

Civism, responsabilitate socială, implicare socială, datoria de cetățean, drept de vot, obligația de a merge la vot.

Cuvintele astea le-am auzit zi de zi în ultimele câteva săptămâni. E dreptul nostru, suntem obligați, trebuie să… și așa mai departe.

Întrebarea mea e alta: votăm sau nu votăm?

Am tot scris despre vot, am scris despre politică, v-am îndemnat să mergeți la vot și v-am avertiza să faceți o alegere inteligentă, am zis că ne merităm soarta, am zis… am zis…

Vrem schimbare. Vrem un viitor fericit. Vrem o România fericită, vrem să fim conduși de un semi-zeu și vrem ca România să înflorească moral, economic, politic, social. Visăm la idealisme, dar uităm de pragmatism. Nu facem nimic, nu suntem responsabili, nu acționăm, nu facem nimic.

Tu ieși la vot?

E dreptul tău. Tu trebuie să alegi, nu lăsa alegerea în seama celorlalți, altfel nu vei avea dreptul să te plângi, cum ziceam atunci.

E dreptul tău să nu votezi, dar, în mama naibii, nu-ți mai dori schimbare și nu-ți mai deplânge soarta. Nu vă cer să-l votați pe Iohannis sau pe Ponta, votul e modul în care îți poți face glasul auzit. Cum naiba poți crede că românii au înțeles ce este democrația, când jumătate dintre ei nu se prezintă la vot? Dacă mai ținem cont și de faptul că dintre aceștia jumătate, care merg la vot, merg din… cine știe ce motive, bătrânii încă cred că e ilegal să nu merg la vot, iar ei votează cu…. Alții merg pentru că vor să își păstreze pensia, alții că vor să scape de corupți.

Terminați cu calomniile, terminați cu certurile, dragi politicieni, dați-ne motive să mergem să votăm și să fim mulțumiți de voi. Faceți-ne să vă mai alegem odată, fiți integri și nu mai furați.

Idealisme.

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

