Ce mai înseamnă sărbătoarea?


Revin după o lungă pauză cu un nou articol pe ton negativ. Cam ăsta sunt în ultimul timp, tocmai de aceea refuz să scriu mai des, nu vreau să deprim pe nimeni, iar uneori simt că scriind toate acestea îmi fac rău mie, prefer să mă opresc și să scriu doar în momentele potrivite.

Acum e unul dintre acestea și mă întreb ce mai înseamnă sărbătoarea pentru oameni? Nu pentru români, nu pentru bulgari, nu pentru bengalezi, nu pentru chinezi. Pentru oameni.

Cât mai e trăire interioară? Cât mai e trăire exterioară, mizerie, bani, cadouri, alte prostii?

 

Mai simte cineva ceva de ceea ce numim sărbători? În afară de durerile de stomac și internările-n spitale după mesele mult prea pline?

 

Nu sunt eu cel mai spiritual, dar mă simt oribil când văd cum se manifestă unii de sărbători. Mesaje copiate, pline de formalități, trimise robotic listei întregi.

Nu vă trimit la biserică, nici eu nu o fac prea des, o fac doar când simt eu că am nevoie. Vă trimit alături de cei dragi vouă, cu mâinile goale, dar cu brațele deschise! Îmbrățișați-i și mulțumiți-le pentru că v-au fost alături, nu mai mult, ajunge! Asta înseamnă sărbătoare, dragilor! Nu etichete, nu branduri, nu bani cheltuiți aiurea!

Ne-am pierdut pe drum!

Dreptul tău la replică. Liber și garantat. Mă poți contrazice, îmi place să mi se demonstreze că greșesc.

